Unilever stawia na reklamę internetową
Unilever w tym roku wydał już 3,3 miliarda euro na promocję. W reklamy w sieci korporacja zainwestowała 50 procent więcej niż rok wcześniej.
W porównaniu z pierwszą połową roku 2011, w tym roku Unilever na dział reklamy i promocji wydał 300 milionów euro więcej. Same reklamy pochłaniają 70 procent nowych środków.
Podczas konferencji zwołanej przy okazji ogłoszenia wyników finansowych za drugi kwartał 2012, dyrektor finansowy firmy, Jean-Marc Huet przyznał że choć Unilever wciąż wydaje niewielki procent swojego budżetu na promocję na reklamy w sieci, są to sumy rosnące w bardzo szybkim tempie. Jest to odpowiedź korporacji na to, że konsumenci coraz więcej czasu spędzają w internecie.
W ciągu pierwszej połowy bieżącego roku, sprzedaż Unilever wzrosła o 11,5 procenta w skali rocznej i wyniosła 25,4 miliarda euro. Rozwój działu reklamy jest obecnie jedną z kluczowych inwestycji koncernu, który posiada takie marki jak między innymi: Knorr, Hellmann's, Lipton Axe, Rexona i Persil.
- Uważamy, że najlepszą długoterminową strategią z perspektywy naszych akcjonariuszy jest wzmacnianie naszych marek przez innowacje i reklamę oraz promocję. - powiedział podczas towarzyszącej ogłoszeniu najnowszego raportu finansowego CEO Unilever, Paul Polman.
Dołącz do dyskusji: Unilever stawia na reklamę internetową