SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Philipiak Polska

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, które ma wyjaśnić, czy spółka Philipiak Polska - sprzedająca naczynia do gotowania - naruszyła przepisy podczas kontaktu telefonicznego z klientem. Urząd podjął działania wyjaśniające w związku z napływającymi skargami.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały w sprawie telefonicznych działań marketingowych dotyczących naczyń do gotowania. Z doniesień wynika, że konsumenci, którzy nie wyrazili uprzedniej zgody na kontakt telefoniczny w celach sprzedażowych, otrzymują telefoniczne zaproszenia na pokazy naczyń do gotowania.

Zgodnie z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem telefonicznie dla celów marketingu bezpośredniego musi wcześniej uzyskać na to zgodę klienta.

- Każdy przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych podejmuje działania marketingowe zatem musi być gotowy do udowodnienia, że uzyskał uprzednio taką zgodę. W przeciwnym wypadku naraża się na odpowiedzialność odszkodowawczą i administracyjną - informuje w komunikacie UOKiK.

Działania Urzędu wyjaśnią, czy mogło dojść do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Postępowanie wyjaśniające może prowadzić do postawienia zarzutów i wszczęcia postępowania przeciwko przedsiębiorcy.

Dołącz do dyskusji: UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Philipiak Polska

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bartek
Ale co tu jest winna firma philipiak? Przecież to nie ona zbiera dane klientów i numery telefonów. Ja wziął by się za operatorów, którzy takie dane udostępniają (czyt. sprzedają).
0 0
odpowiedź
User
blondi
Ja akurat mam te garnki, dostałam rok temu w prezencie ślubnym. Dzwonią do mnie czasem jeszcze z tej firmy, pewnie dla tego, ale ja już kolejnych nie potrzebuję, te co mam są wystarczające.
0 0
odpowiedź
User
Karolina
Właśnie skąd firmy nie tylko philipiak pobierają takie numery? I czemu są winni telemarketerzy? Wykonują zadania im powierzone. A garnki, chyba są w porządku skoro mają 20 lat gwarancji, nie wiem w jakich moja mama gotuje:)
0 0
odpowiedź