UPC ma już 800 tys. klientów telewizji cyfrowej. Szybko rośnie telefon
Na koniec marca br. sieć kablowa UPC Polska miała już niemal 800 tys. klientów telewizji cyfrowej. Najdynamiczniej w ciągu roku rosła jednak liczba klientów telefonii stacjonarnej. Natomiast cała baza abonencka operatora stopniała o niecałe 2 proc.
Z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela UPC Polska, wynika, że łączna liczba abonentów sieci na koniec marca 2013 roku wyniosła 1,466 mln, co oznacza spadek względem marca 2012 roku o 26,8 tys. klientów (1,8 proc.).
Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec marca br. było 1,292 mln. To jednak mniej o 3,65 proc. niż rok wcześniej.
W ciągu ostatniego roku można było obserwować dalsze przechodzenie użytkowników telewizji analogowej do oferty cyfrowej. Na koniec I kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 797,4 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 134,7 tys., czyli o 20,3 proc.) oraz 494,4 tys. użytkowników telewizji analogowej (spadek o 183,6 tys., czyli o 27,1 proc.).
Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzysta już 874,8 tys. abonentów, co oznacza wzrost o o 74,5 tys. klientów (9,31 proc.).
Najbardziej relatywnie, bo o 23,25 proc., wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec marca br. operator miał już 488,3 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 92,1 tys. mniej).
Łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 marca br. korzystali z 2,655 mln usług (rok wcześniej 2,537 mln).
Dołącz do dyskusji: UPC ma już 800 tys. klientów telewizji cyfrowej. Szybko rośnie telefon