UPC traci klientów. Ponad 880 000 abonentów usługi internetowej
Sieć UPC Polska w ciągu roku straciła 30 tys. klientów, a jeszcze bardziej stopniała liczba abonentów telewizji. Z kolei liczba klientów telefonii przekroczyła już pół mln i to właśnie ta usługa rośnie najszybciej.
Z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela UPC Polska, wynika, że łączna liczba abonentów sieci na koniec czerwca 2013 roku wyniosła 1 449 500, co oznacza spadek względem czerwca 2012 roku o 30 tys. klientów, czyli o 2 proc.
Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią nadal klienci usługi telewizyjnej, których na koniec czerwca br. było 1,272 mln. To jednak mniej aż o 56 tys. niż na koniec czerwca ub.r. (spadek o 4,2 proc.).
W ciągu ostatniego roku można było obserwować dalsze przechodzenie użytkowników telewizji analogowej do oferty cyfrowej. Na koniec II kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 809,5 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 17,5 proc., czyli o 121 tys. klientów) oraz 462 tys. użytkowników telewizji analogowej (spadek o 27,7 proc., czyli 177 tys. klientów).
Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzystało już 880 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 8,7 proc. (70 tys. klientów).
Najbardziej relatywnie, bo o 21,1 proc. wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec marca br. operator miał już 505,5 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 88 tys. mniej). Obecnie UPC telefon sprzedaje w atrakcyjnych cenowo pakietach z telewizją i internetem, zdarza się, że za zakup trzech usług można zapłacić mniej niż za samą telewizję i internet.
Natomiast z usługi telefonii komórkowej oferowanej przez dawną sieć Aster korzysta 23,3 tys. abonentów.
Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 czerwca br. korzystali z 2,657 mln usług (rok wcześniej 2,555 mln).
Z raportu wynika, że w II kwartale br. przychody UPC Polska wyniosły 113,2 mln dolarów, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym półroczu br. spółka zanotowała blisko 230 mln dolarów wpływów ze sprzedaży (+ 2,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: UPC traci klientów. Ponad 880 000 abonentów usługi internetowej
Jakiś menago sobie wymyślił że trzeba podnieść statystyki najmniej popularnej usługi, bo inaczej zlikwidują.
A jak zlikwidują usługę to i jego stanowisko.