Uwaga na reklamy wprowadzające w błąd
Średnie w rok! - ogłoszenia tej treści sugerujące, że ukończenie trwającego rok kursu równoznaczne jest ze zdobyciem wykształcenia średniego zakwestionował Prezes UOKiK.
'Ogłoszenia Średnie w rok!' publikowane były wielokrotnie w prasie regionalnej. W ten sposób reklamowała się Krajowa Fundacja Oświatowa (prowadząca placówkę oświatową Centrum Kształcenia Zawodowego) w Łodzi oraz Centrum Orion (świadczące w tym mieście nie tylko usługi edukacyjne, lecz również kursy z zakresu samoobrony i obsługi broni).
Po przeprowadzeniu postępowań UOKiK uznał, że obie placówki pominęły w ogłoszeniach istotne dla słuchaczy informacje, że prowadzą jedynie kursy przygotowawcze do egzaminów eksternistycznych z zakresu liceum ogólnokształcącego dla dorosłych, a zdobyta podczas nich wiedza nie jest jednoznaczna z uzyskaniem świadectwa dojrzałości. Powyższe praktyki – zdaniem Prezesa UOKiK – są niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzają konsumentów w błąd. Nie mogą być zatem dalej stosowane.
Prezes UOKiK nie nałożył na przedsiębiorców kary finansowej, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeśli jednak placówki nie zastosują się do prawomocnych decyzji i nie zaprzestaną działań naruszających przepisy, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.
Dołącz do dyskusji: Uwaga na reklamy wprowadzające w błąd