Volkswagen zapowiada nowego Passata (wideo)
Volkswagen zapowiedział, że podczas Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca br. zaprezentuje nowy model Passata.
W nowym Passacie, debiutującym równocześnie jako limuzyna i kombi, po raz pierwszy zastosowany zostanie system "Travel Assist". Jako nowy asystent, sygnowany marką IQ.Drive, umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.
Również jako pierwszy model marki, Passat pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową. Rejestruje ona dotyk, rozpoznając kiedy kierowca chwycił kierownicę i dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak "Travel Assist".
Kolejna nowość w Passacie to "Emergency Steering Assist". System ten poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania. Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory "IQ.Light-LED" mają zapewniać lepsze oświetlenie drogi. Reflektory te wykonano w technologii dostępnej dotąd jedynie w aktualnym Touaregu.
W nowym Passacie debiutuje także modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). "App Connect" – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie - umożliwia dzięki temu bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, nowy Passat może być opcjonalnie stale połączony z internetem. To dzięki temu, że nowe systemy multimedialne wyposażono seryjnie w zintegrowaną kartę SIM (eSim). Oprócz usług związanych z nawigacją i korzystaniem z danych w czasie rzeczywistym, MIB3 pozwala na korzystanie z innych, nowych technologii i usług, jak np. ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, czy dostępu do usług internetowych skupionych w "Volkswagen We". W przyszłości ma pozwolić także na pobieranie danych z chmury. Ponadto kolejną innowacją nowej platformy multimedialnej będzie opcja, która smartfonom umożliwi funkcję otwierania i uruchamiania samochodu jako tzw. "Mobile Key".
MIB3 to system mający także cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników "Digital Cockpit", który zastępuje rozwiązanie "Active Info Display". Ich grafika jest prosta, a ekran, na którym są wyświetlane, oferuje większy kontrast. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać jednym przyciskiem, znajdującym się na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy.
Bardziej zaawansowane są również jednostki napędowe nowego Passata. Przykładowo Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym ma uzyskiwać większy zasięg. W nowym cyklu WLTP ma on wynieść ok. 55 km, co odpowiada ok. 70 km według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silnik elektryczny, jak i turbobenzynowy (moc systemowa: 160 kW/218 KM), oferuje zalety pojazdu przeznaczonego do pokonywania dużych odległości. Passat GTE już spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać od 2021 r. Pozostałe silniki TSI oraz TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Ponadto każdy Passat, zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym, jest wyposażany w filtr cząstek stałych.
Przedsprzedaż nowego Passata rozpocznie się w maju br. w kilku krajach Europy, a na rynku samochód pojawi się we wrześniu br.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen zapowiada nowego Passata (wideo)