VOX FM, Trójka i Jedynka z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
Radio ZET jako jedyna rozgłośnia z czołówki miała w okresie od stycznia do listopada br. mniejsze wpływy z reklam niż rok wcześniej. Największą dynamikę przychodów zanotowały z kolei VOX FM, Trójka i Jedynka.
W okresie od stycznia do listopada br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 5,6 mld zł. To o 12,8 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe, bez rabatów).
Liderem przychodów niezmiennie pozostaje radio RMF FM, które w tym roku sprzedało czas reklamowy za 1,64 mld zł, zwiększając wpływy o 20,6 proc. w skali roku. Drugie miejsce na podium zachowało Radio ZET, które jako jedyna rozgłośnia z czołówki stacji radiowych notuje rok do roku spadek przychodów reklamowych - w omawianym okresie zarobiło 988,4 mln zł, czyli 0,1 proc. mniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce z wpływami w wysokości 346,5 mln zł, większymi w skali roku o 38,7 proc.
Równie wysoką dynamikę wpływów z reklam zanotowały w omawianym okresie VOX FM i radiowa Jedynka. W Vox FM w tym roku reklamodawcy wydali 45 proc. więcej niż rok wcześniej - 107,1 mln zł, zaś w Jedynce zwiększyli wydatki o 37,6 proc., z 140,8 do 193,7 mln zł.
Dwucyfrowe wzrosty wpływów z reklam miały w omawianym okresie także Tok FM, Złote Przeboje Poznań, RMF Classic i Eska Poznań.
Tok FM zarobiło o 12,4 proc. więcej rok do roku (113,3 mln zł), Złote Przeboje Poznań – o 15,7 proc. (74,4 mln zł), RMF Classic – o 11,1 proc. (66,6 mln zł), a Eska Poznań – o 16,7 proc. (64,5 mln zł). Eska Warszawa zarobiła z kolei w tym czasie 70,4 mln zł, czyli 8,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2015 | I-XI 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 361 723 600 zł | 1 642 191 850 zł | 20,6 |
Radio ZET | 989 581 765 zł | 988 385 320 zł | -0,1 |
Program III Polskiego Radia | 249 812 080 zł | 346 513 570 zł | 38,7 |
Program I Polskiego Radia | 140 823 890 zł | 193 723 840 zł | 37,6 |
TOK FM | 100 822 504 zł | 113 331 624 zł | 12,4 |
VOX FM | 73 880 600 zł | 107 134 570 zł | 45 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 64 244 899 zł | 74 351 289 zł | 15,7 |
ESKA Warszawa | 65 150 040 zł | 70 395 570 zł | 8,1 |
RMF Classic | 59 979 101 zł | 66 645 929 zł | 11,1 |
ESKA Poznań | 55 266 540 zł | 64 506 890 zł | 16,7 |
razem | 4 973 809 481 zł | 5 612 878 695 zł | 12,8 |
Dołącz do dyskusji: VOX FM, Trójka i Jedynka z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
Zaiste paradoks.