W 2014 r. globalny rynek e-commerce urośnie o blisko 20 proc.
W 2014 roku globalny przychód ze sprzedaży online zwiększy się o 19,3 proc. wobec roku 2013, do 1,47 biliona dolarów - prognozuje firma eMarketer.
Według analityków eMarketera, w kolejnych latach wartość światowego rynku e-commerce będzie rosła w coraz wolniejszym tempie. W 2018 roku ma ona sięgnąć 2,36 biliona dolarów, przy wzroście o 9,9 proc.
W swojej wcześniejszej prognozie firma eMarketer przewidywała, że już w 2014 roku region Azji i Pacyfiku po raz pierwszy wyprzedzi Amerykę Północną (więcej na ten temat). Teraz szacuje ona, że stanie się to dopiero w roku 2015. Wówczas 33,4 proc. przychodu ze sprzedaży online ma pochodzić z regionu Azji i Pacyfiku, 31,7 proc. - z Ameryki Północnej, a 24,6 proc. - z Europy Zachodniej.
W tym roku zakupy online ma robić 42,7 proc. internautów na całym świecie. Wskaźniki powyżej 50 proc. przewidywane są tylko dla Europy Zachodniej (65,2 proc.) i Ameryki Północnej (64,4 proc.). Natomiast w regionie Azji i Pacyfiku penetracja ma w tym roku sięgnąć 44,1 proc. i wzrosnąć do 50,9 proc. w roku 2018.
Dołącz do dyskusji: W 2014 r. globalny rynek e-commerce urośnie o blisko 20 proc.