W drugim kwartale wpływy LPP 21 proc. w dół, e-commerce ze wzrostem o 123 proc.
Od maja do lipca br., w drugim kwartale swojego roku finansowego, grupa kapitałowa LPP (należą do niej marki Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay) według wstępnych danych zanotowała spadek wpływów o 10 proc. do 2,1 mld zł. W sklepach stacjonarnych przychody zmalały o 28 proc., a w internetowych wzrosły o 124 proc.
Przychody grupy LPP w sklepach stacjonarnych od maja do lipca br. wyniosły 1,48 mld zł, o 28 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast w sklepach internetowych poszły w górę rok do roku o 124 proc. do 620 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy zwiększyły się z 12 do 30 proc.
Marża brutto grupy LPP zmalała o 13 proc. do 1,01 mld zł, a w ujęciu procentowym z 49,3 do 48,1 proc. Koszty operacyjne spadły o 3 proc. do 940 mln zł, a wydatki pozostałe wyniosły w zeszłym kwartale aż 110 mln zł, głównie wskutek 135 mln zł odpisów dotyczących postępowania sanacyjnego w spółce zależnej działającej w Niemczech.
Znów działa 95 proc. sklepów stacjonarnych
Od połowy marca do początku maja w ramach obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa zamknięte były wszystkie sklepy niespożywcze w centrach handlowych. Pod koniec kwietnia LPP ogłosiło, odstąpiło od najmu sklepów stanowiących 29,5 proc. łącznej powierzchni handlowej firmy i zaczyna rozmowy z właścicielami centrów w sprawie nowych warunków współpracy.
W poniedziałek grupa LPP podała, że na koniec lipca otwartych było 95 proc. jej sklepów stacjonarnych.
Łączna powierzchnia handlowa sklepów firmy poszła w górę rok do roku o 14 proc. do 1,3 tys. metrów kwadratowych. Na koniec kwietnia grupa LPP miała 1 731 sklepów stacjonarnych, o 13 więcej niż na koniec kwietnia ub.r.
Od maja do lipca firma zanotowała 40 mln zł straty operacyjnej, wobec 186 mln zł zysku rok wcześniej.
301 mln zł półrocznej straty
Gorsze wyniki finansowe grupa LPP zanotowała w całym zeszłym półroczu rozliczeniowym, od lutego do lipca br. Przychody zmalały o 21 proc. do 3,28 mld zł, przy czym te w sklepach stacjonarnych poszły w dół o 39 proc. do 2,27 mld zł, a w sklepach internetowych wzrosły o 123 proc. do 1 mld zł (udział tych ostatnich poszedł w górę z 11 do 31 proc.).
Marża brutto zmalała o 27 proc. do 1,58 mld zł, a w ujęciu procentowym - z 51,7 do 48,1 proc. Natomiast wynik operacyjny poszedł w dół z 250 mln zł zysku do 301 mln zł straty.
- Obliczenia powyższych danych zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu na dzień 3 sierpnia 2020 roku i mogą ulec zmianie po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych - zaznaczono w komunikacie giełdowym LPP.
Dołącz do dyskusji: W drugim kwartale wpływy LPP 21 proc. w dół, e-commerce ze wzrostem o 123 proc.