W III kw. sprzedaż tabletów znowu w dół, Apple przed Samsungiem
W III kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 48,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2015 roku zmalała o 12,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (55,7 mln). To już czwarty kolejny kwartał zakończony spadkiem.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 19,7 proc., z 12,3 mln do 9,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 22,1 proc. do 20,3 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 17,1 proc., z 9,7 mln do 8 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 17,4 proc. do 16,5 proc.).
Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Asus i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2015 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | III KW. 2015 SPRZEDAŻ | III KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | III KW. 2014 SPRZEDAŻ | III KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 9.9 | 20.3% | 12.3 | 22.1% | -19.7% |
2. Samsung | 8.0 | 16.5% | 9.7 | 17.4% | -17.1% |
3. Lenovo | 3.1 | 6.3% | 3.1 | 5.5% | 0.9% |
4. Asus | 1.9 | 4.0% | 3.4 | 6.1% | -43.4% |
5. Huawei | 1.8 | 3.7% | 0.7 | 1.3% | 147.9% |
Pozostałe | 23.9 | 49.1% | 26.4 | 47.5% | -9.6% |
SUMA | 48.7 | 100.0% | 55.7 | 100.0% | -12.6% |
Dołącz do dyskusji: W III kw. sprzedaż tabletów znowu w dół, Apple przed Samsungiem