W USA reklama internetowa w górę o 20 proc., najwięcej zyskała reklama mobilna i w social media
W 2015 roku przychody z reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 20 procent osiągając poziom 59,6 miliarda dolarów. To szósty rok z rzędu, w którym internetowy segment reklamowy w USA rośnie dwucyfrowo. Najdynamiczniej rozwija się obszar mobile oraz social media.
Dane podsumowujące internetowy rynek reklamy w USA dostarczyła firma PwC na zlecenie amerykańskiego oddziału Interactive Advertising Bureau (IAB). W ub.r. przychody z reklamy internetowej osiągnęły w USA kwotę 59,6 mld dol. Oznacza to wzrost rok do roku o 20 proc. Cyfrowy segment reklamowy notuje po raz kolejny dwucyfrowy wzrost od sześciu lat.
Komentując te wyniki Sherrill Mane, wiceprezes amerykańskiego IAB, zaznacza, że obecny wzrost robi duże wrażenie biorąc pod uwagę wysoki stopień ewolucji reklamy cyfrowej w USA, na którym można by oczekiwać pewnego spowolnienia.
Z danych wynika, że motorami wzrostu w reklamie internetowej są segmenty mobile, wideo oraz social media. Reklama mobilna wykazała w ub.r. wzrost na poziomie 66 proc. osiągając wartość 20,7 mld dol. Przychody w segmencie social media zamknęły się kwotą 10,9 mld dol. (wzrost o 55 proc.), natomiast reklamy wideo osiągnęły poziom 4,2 mld dol. notując wzrost o 30 proc.
- W mojej opinii tort reklamowy rośnie i będzie rósł nadal w miarę tego, jak reklamodawcy przenoszą się do coraz nowszych kanałów komunikacji w sieci – ocenia David Silverman, partner w PwC USA. - Firmy coraz bardziej powszechnie starają się dotrzeć z przekazem do odbiorców korzystających z internetu za pomocą rozmaitych urządzeń, i ta strategia będzie w dużym stopniu napędzać rynek reklamy cyfrowej - przewiduje Silverman.
Dołącz do dyskusji: W USA reklama internetowa w górę o 20 proc., najwięcej zyskała reklama mobilna i w social media