Kolejna zmiana w kierownictwie Warner Bros. Discovery Polska
Rafał Ogrodnik obejmie stanowisko dyrektora finansowego i operacyjnego (CFO i COO) Warner Bros. Discovery w naszym kraju. Przejmie rolę odchodzącego z firmy zaledwie po kilku miesiącach pracy Jarosława Wichowskiego. Ogrodnik zastąpi też Wichowskiego w zarządzie spółki TVN.
Wichowski pełnił funkcję CFO i COO TVN Grupa Discovery od lutego br., czyli w okresie przygotowań do połączenia z Warner Media w Polsce. Wcześniej pracował w PwC Polska na stanowisku chief operating officer, gdzie zajmował się sprawami operacyjnymi i wsparciem biznesu. Wcześniej, przez blisko 20 lat, był związany z firmami koncernu PepsiCo - w Polsce, Europie Centralnej i Wschodniej oraz USA - gdzie był odpowiedzialny za wszelkie aspekty zarządzania finansami. Przez ponad 10 lat pełnił funkcję CFO.
Rafał Ogrodnik dołączył do Discovery w 2014 r.
Rafał Ogrodnik od lutego 2022 zajmował w globalnych strukturach Discovery stanowisko SVP Global Integration – Finance, nadzorując połączenie firmy z Warner Media od strony finansowej. Wcześniej od 2018 roku do lutego 2022 r. odpowiadał za pion operacyjny i finansowy TVN Grupa Discovery. Finansami Discovery w Polsce kierował już od 2014 r. Wcześniej zajmował podobne stanowiska w innych międzynarodowych firmach, takich jak Avon Cosmetics Europe, Sandoz Polska i British-American Tobacco.
To kolejna zmiana w polskim oddziale Warner Bros. Discovery po fuzji. W kwietniu Katarzyna Kieli objęła stanowisko president and managing directora Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN. Dotąd Kieli pełniła funkcję prezes i dyrektor zarządzającej Discovery w regionie EMEA (Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie). Teraz polski rynek wydzielono z tej struktury.
Fuzję Discovery z WarnerMedia, należącym poprzednio do AT&T, ogłoszono w maju ub.r. W grudniu bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska, a na początku br. fuzję zaakceptowali akcjonariusze AT&T, Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA oraz - w marcu - akcjonariusze Discovery.
Wśród marek nowej grupy są takie kanały i usługi jak Discovery Channel, discovery+, Warner Bros. Entertainment, CNN, CNN+, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TNT, TVN, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies.
W Polsce do połączonej grupy należą TVN Grupa Discovery (nadawca kanałów TVN i Discovery oraz serwisu Player), a także HBO Polska (nadawca kanałów HBO i serwisu HBO Max) , kanały tematyczne Turnera jak Cartoon Network czy Warner TV oraz dystrybutor filmowy Warner Bros. Entertainment.
Dołącz do dyskusji: Kolejna zmiana w kierownictwie Warner Bros. Discovery Polska