SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Według marketingowców wydatki na e-reklamy wideo będą rosnąć coraz szybciej

Ponad dwie trzecie marketerów i dyrektorów agencji oczekuje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy wydatki na cyfrową reklamę wideo będą większe niż w latach ubiegłych. To nie tylko wynik większych budżetów, ale także przesunięcia środków z reklam w tradycyjnej telewizji - wynika z badań IAB.

68 proc. pytanych przez IAB wyraziło opinię, że w ciągu nadchodzących miesięcy wydatki przeznaczone na internetowe reklamy wideo zostaną zwiększone. Respondenci przewidują też, że w ich firmach budżety przeznaczone na reklamy w tradycyjnej telewizji zmniejszą się lub pozostaną na podobnym poziomie co rok wcześniej - taką opinię wyraziło 67 proc. badanych. Konsekwencją tego będzie przesunięcie środków do segmentu cyfrowego.

Taki sam odsetek 67 proc. uczestników sondażu jest zdania, że w okresie najbliższych 3 do 5 lat oryginalne internetowe treści wideo staną się tak samo istotne jak programy telewizyjne. Z kolei 8 na 10 pytanych przez IAB przyznało, że swoje optymistyczne prognozy dotyczące większych wydatków na cyfrowe wideo opierają na dotychczasowej rosnącej tendencji obserwowanej od kilku lat.

Wśród marketerów i dyrektorów agencji największy wzrost wydatków na segment cyfrowego wideo deklarują przedstawiciele branży motoryzacyjnej, finansów, handlu i telekomunikacji.

- Nasze badanie wskazuje jednoznacznie, że cyfrowe wideo staje się coraz poważniejszym kandydatem do zagospodarowania wydatków reklamowych - podkreśla w komentarzu do raportu Sherrill Mane, wiceprezes ds. badań i analiz IAB. - Reklamodawcy w ostatnim czasie wyraźnie zwiększyli swoje zainteresowanie tym segmentem rynku, nic więc dziwnego, że będą za tym szły większe budżety.

Dane ujęte w opracowaniu „Digital Content NewFronts: Digital Video Spend Study” pochodzą z badań przeprowadzonych na grupie 305 marketerów i dyrektorów agencji.

Dołącz do dyskusji: Według marketingowców wydatki na e-reklamy wideo będą rosnąć coraz szybciej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl