WhatsApp popularniejszy od Instagrama, ma 2 mld użytkowników dziennie
Z komunikatora WhatsApp korzysta codziennie ponad 2 mld użytkowników, podczas gdy Instagram ma podobną liczbę użytkowników w ciągu miesiąca - podał Mark Zuckerberg, szef Meta Platforms.
Meta Platforms co kwartał podaje łączne dane o odwiedzalności swoich platform, a osobno informuje tylko o wynikach Facebooka. W zeszłym kwartale platformy koncernu chociaż raz w miesiącu odwiedziło 3,71 mld internautów, wobec 3,58 mld rok wcześniej. Natomiast liczba codziennych użytkowników zwiększyła się w ciągu roku z 2,81 do 2,93 mld.
- Niektóre aplikacje mogą mieć wysokie nasycenie w niektórych krajach lub grupach demograficznych, ale łącznie nasze aplikacje kontynuują wzrost ze swojej wysokiej bazy - podkreślił Mark Zuckerberg na telekonferencji. - Obserwujemy też wzrost zaangażowania, zwłaszcza silny wzrost w Rolkach - zaznaczył.
Funkcjonalność Rolki została wprowadzona przez Instagram w połowie 2020 roku, początkowo na 50 najważniejszych rynkach. Jest też dostępna na Facebooku. W Polsce pojawiła się w październiku ub.r. W czerwcu zapowiedziano nowe opcje w ramach Rolek, m.in. tworzenie wideo o długości do 90 sekund.
Instagram z ponad 2 mld użytkowników
Mark Zuckerberg potwierdził, że z Instagrama korzysta miesięcznie ponad 2 mld internautów. O tym, że platforma przekroczyła ten poziom, amerykańskie media informowały w grudniu ub.r., powołując się na wewnętrzne dane Meta Plaforms. Natomiast pułap 1 mln comiesięcznych użytkowników Instagram osiągnął w czerwcu 2018 roku.
Z kolei z WhatsAppa ponad 2 mld internautów korzysta każdego dnia. W lutym 2020 roku komunikator przekroczył ten poziom, ale w skali miesięcznej. Natomiast na koniec 2017 roku miał 1,5 mln comiesięcznych użytkowników.
Z Faceooka w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu korzystało 2,96 mld internautów, wobec 2,91 mld rok wcześniej. Wzrost nastąpił w każdym z czterech głównych regionów działalności koncernu.
Natomiast liczba internautów codziennie aktywnych na tej platformie zwiększyła się z 1,93 do 1,98 mld, przy czym w Europie nastąpił spadek z 308 do 303 mln, a w USA i Kanadzie niewielki wzrost - ze 196 do 197. Statystykę poprawiły wzrosty w Azji i regionie Pacyfiku (z 805 do 845) oraz Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 633 do 638).
Rolki szybko rosną, ale są słabsze reklamowo
Treści publikowane w Rolkach zyskują dużo szybciej na popularności niż treści w feedach i Stories, dlatego Meta Platforms stara się przesuwać tam więcej budżetów reklamowych, mimo że Rolki oferują jak na razie niższe wskaźniki monetyzacji.
Mark Zuckerberg przyznał, że w konsekwencji wpływy reklamowe są niższe o ponad 500 mln dolarów, niż gdyby więcej reklam pozostawiono w feedach i Stories. - Ale oczekujemy, że w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy znajdziemy się w bardziej neutralnym miejscu - zaznaczył szef Meta Platforms.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy przychody reklamowe z Rolek na Instagramie przekroczyły 1 mld dolarów, a łączne wpływy z tej funkcjonalności na Instagramie i Facebooku sięgnęły 3 mld dolarów. - Kontynuujemy skalowanie monetyzacji Rolek na obu platformach - zaznaczył Zuckerberg.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koncern rozwija również format reklamowy Click-to-Messaging. - To jeden z naszych najszybciej rosnących produktów reklamowych, z 9 mld dolarów rocznych obrotów - opisał Mark Zuckerberg.
Największa część tych wpływów jest generowana w Messengerze, gdzie ten format wprowadzono w pierwszej kolejności. Natomiast na WhatsAppie obroty właśnie przekroczyły 1,5 mld dolarów, po wzroście rok do roku o ponad 80 proc.
W zeszłym kwartale przychody Meta Platforms zmalały o 4 proc. do 27,71 mld dolarów, a zysk netto poszedł w dół z 9,19 do 4,39 mld dolarów. Pion obejmujący gogle do VR i metawersum zanotował rekordowe 3,67 mld dolarów straty.
Dołącz do dyskusji: WhatsApp popularniejszy od Instagrama, ma 2 mld użytkowników dziennie