Facebook zmienia pozycjonowanie klipów wideo, decydujący „procent ukończenia”
Facebook zapowiedział zmiany w swoim algorytmie dotyczące pozycjonowania klipów wideo zamieszczanych w serwisie. Nowe kryteria oceny filmów mają zapobiec marginalizowaniu dłuższych materiałów publikowanych w Aktualnościach.
Zgodnie z oficjalną zapowiedzią Facebooka jednym z parametrów branych pod uwagę w pozycjonowaniu jest obecnie „procent ukończenia”, czyli informacja o tym, jak duża część filmu została obejrzana przez daną osobę.
Według wyjaśnień serwisu dzięki wiedzy na temat obejrzanych wcześniej filmów możliwe jest lepsze dopasowanie kolejnych klipów proponowanych w Aktualnościach.
Obejrzenie przez użytkownika większości lub całości filmu jest dla Facebooka wyraźnym sygnałem, że materiał był interesujący. Ponieważ obejrzenie w całości długiego filmu wymaga większego zaangażowania, niż w przypadku krótkiego, „procent ukończenia” dłuższych klipów będzie miał teraz w algorytmie większą wagę, niż w przypadku krótkich.
Dzięki temu dłuższe materiały nie będą według Facebooka dyskryminowane przez algorytm dobierający treści w Aktualnościach.
Facebook zapewnia, że administratorzy większości stron nie powinni odczuć znaczących zmian w dystrybucji materiałów wideo. Może się jednak okazać, że nieco wzrośnie liczba wyświetleń dłuższych filmów i jednocześnie spadnie dotarcie krótszych materiałów.
Facebook podkreśla jednocześnie w komunikacie, że twórcy i właściciele stron powinni jednak nadal skupiać się na tym, by długość filmów była dopasowana do opowiadanej historii, a materiał angażował odbiorców. Pomocne mogą być także informacje o statystykach strony. Zmiana w działaniu algorytmu będzie stopniowo wprowadzana w nadchodzących tygodniach.
W III kwartale 2016 r. przychody reklamowe Facebooka wyniosły 6,8 mld dol. i były wyższe o 59 proc. rok do roku, a zysk netto - 2,3 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia pozycjonowanie klipów wideo, decydujący „procent ukończenia”