SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska inwestuje w automatyzację marketingu. Kupiła system Samito

Wirtualna Polska przejęła system Samito oferujący sklepom internetowym rozwiązania z zakresu automatyzacji marketingu. Dzięki temu rozszerzy możliwości swojej platformy WP Ads.

W ramach transakcji do Wirtualnej Polski przejdzie kilkunastu menedżerów zajmujących się systemem Samito. Nie ujawniono, ile WP zapłaciła za kupione narzędzie. Kwota nie jest na tyle znacząca, żeby spółka musiała podać ją w komunikacie giełdowym.

Samito to platforma z szeregiem rozwiązań do automatyzacji marketingu wdrażanych w serwisach klientów, m.in. silnik rekomendacyjny, odzyskiwanie porzuconych koszyków oraz e-mail marketing. Dostęp oferowany jest w modelu subskrypcyjnym.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Nasi partnerzy w branży e-commerce zyskają możliwość skuteczniejszego domykania transakcji na stronach sklepów, a także zwiększenia retencji klientów. Rozwiązanie, w które zainwestowaliśmy, ma szczególne znaczenie w nadchodzącym tzw. świecie cookieless, gdzie informacji o użytkownikach będzie dużo mniej niż dotychczas. Cieszy nas bardzo, że jednocześnie do WP dołączają eksperci, którzy od lat z sukcesami wspierają sklepy internetowe korzystające z rozwiązań Samito - komentuje Adam Rogaliński, wiceprezes Wirtualnej Polski Holding.

Firma wylicza, że dzięki temu przejęciu klienci jej platformy WP Ads otrzymają dodatkowe funkcjonalności związane z automatyczną optymalizacją i zwiększeniem konwersji na stronach sklepów internetowych, natomiast obecni klienci Samito będą mieć m.in. łatwy dostępowi do produktów reklamowych rozliczanych za faktycznie zrealizowaną sprzedaż.

W ub.r. przychody holdingu Wirtualna Polska zwiększyły się o 23,6 proc. do 1,08 mld zł, a tylko w czwartym kwartale dynamika wyniosła 30 proc. W efekcie przejęć podwoił się pion turystyczny firmy, zmalała natomiast jej rentowność.

WP przeprowadziła m.in. swoją pierwszą akwizycję zagraniczną - za ok. 83 mln euro kupiła węgierską firmę Szallas, właściciela platform turystycznych do rezerwacji zakwaterowania na Węgrzech oraz w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska inwestuje w automatyzację marketingu. Kupiła system Samito

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Konto
Acha 🤣
0 0
odpowiedź
User
Neon
Pięknie się rozwija WP-a!!!
8 8
odpowiedź
User
A
Samito do dołączenia do grona obywateli WP przekonał szeroki wachlarz benefitów dla pracowników.
11 5
odpowiedź