Wirtualna Polska: 14 proc. więcej wpływów i 8,3 mln zł zysku, Telewizja WP z 2,5 mln zł straty
W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 13,8 proc. do 117,81 mln zł oraz 8,33 mln zł zysku netto (wobec 2,98 mln zł rok wcześniej). W segmencie internetowym osiągnęła 114,91 mln zł wpływów i 37,5 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, a Telewizja WP miała 2,89 mln zł wpływów i 2,52 mln zł skorygowanej straty EBITDA.
W segmencie internetowym, stanowiącym zdecydowaną większość działalności firmy, Wirtualna Polska Holding zanotowała w minionym kwartale 114,91 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej), w tym 110,89 mln zł wpływów gotówkowych (po wzroście o 17,4 proc. w skali roku).
Skorygowany zysk EBITDA wzrósł w skali roku o 29,2 proc. do 37,5 mln zł, a zysk EBITDA - o 39,5 proc. do 34,59 mln zł.
Wyniki Wirtualnej Polski nieznacznie podwyższyło to, że od połowy października uwzględniane są w nich dane Grupy eHoliday, kupionej za 11,25 mln zł w ramach podwyższenia zobowiązań z tytułu opcji nabycia pozostałych 25 proc. udziałów Nocowanie.pl. Od stycznia do marca ub.r. Grupa eHoliday zanotowała 1,45 mln zł wpływów sprzedażowych i 359 tys. zł skorygowanego zysku EBITDA.
Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje internetowe Wirtualnej Polski miały 20,9 mln realnych użytkowników, 2,84 mld odsłon oraz 38 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Telewizja WP, stanowiąca pion telewizyjny Wirtualnej Polski, w minionym kwartale osiągnęła 2,89 mln zł wpływów gotówkowych ze sprzedaży, ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej (879 tys. zł). Skorygowana strata EBITDA stacji zmalała z 3,96 do 2,52 mln zł.
Stacja jest nadawana od grudnia 2016 roku, w marcu br. według danych Nielsen Audience Measurement miała 0,35 proc. udziału w rynku oglądalności (wobec 0,08 proc. rok wcześniej).
Przychody Wirtualnej Polski ze sprzedaży w minionym kwartale wzrosły w skali roku o 13,8 proc. do 117,81 mln zł, a wpływy gotówkowe - o 19,3 proc. do 113,79 mln zł.
Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 34,97 mln zł (39,6 proc. w górę), a zysk z działalności operacyjnej - 18,55 mln zł (112,7 proc. więcej niż rok wcześniej). Zysk netto firmy zwiększył się w skali roku prawie trzykrotnie - z 2,98 do 8,33 mln zł.
- Pod względem dynamiki zysku na poziomie EBITDA to był najlepszy kwartał od czterech lat. Inwestycje w e-commerce, viewability reklam i WP marketing cloud opłaciły się - podkreśla Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
Po stronie kosztów Wirtualnej Polski zdecydowanie największe są nakłady na usługi obce (w minionym kwartale wyniosły 42,24 mln zł, wobec 43,71 mln zł rok wcześniej) oraz na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze (wzrosły w skali roku z 32,78 do 36,51 mln zł).
W minionym kwartale zobowiązania długoterminowe Wirtualnej Polski zwiększyły się z 307,29 do 326,66 mln zł.
Wartość kredytów, pożyczek i leasingów zaciągniętych przez firmę wzrosła o 82,19 mln zł do 285,7 mln zł. Jest to związane głównie z faktem, że w marcu Wirtualna Polska za 85 mln zł przejęła kolejne 35 proc. udziałów spółki Domodi, do której należą serwisy sprzedażowe Domodi.pl, Homebook.pl i Allani.pl. Pozostałe 14 proc. udziałów Domodi wyceniono na 35,78 mln zł, WP będzie mogła je kupić najwcześniej w przyszłym roku.
W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów o 12,2 proc. do 465,61 mln zł oraz spadek zysku netto o 25,7 proc. do 40,03 mln zł. Miesiąc temu akcjonariusze zdecydowali, że w lipcu spółka wypłaci 27,78 mln zł dywidendy z zeszłorocznego zysku, na jedną akcję przypadnie 96 groszy.
W poniedziałek na koniec sesji giełdowej za akcję Wirtualnej Polski płacono 56,60 zł, co dawało kapitalizację spółki wynoszącą 1,63 mld zł. Firma jest notowana na giełdzie od trzech lat.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska: 14 proc. więcej wpływów i 8,3 mln zł zysku, Telewizja WP z 2,5 mln zł straty