Wirtualna Polska za 9,3 mln zł dokupiła 8,5 proc. udziałów Nocowanie.pl
Spółka Wirtualna Polska Media należąca do holdingu Wirtualna Polska kupiła za 9,33 mln zł od Kamila Rucińskiego 8,5 proc. udziałów firmy Nocowanie.pl. W efekcie ma już 93,5 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu tej spółki.
W komunikacie giełdowym podano, że Wirtualna Polska Media zgodnie z porozumieniem zawartym z Kamilem Rucińskim w grudniu ub.r. złożyła mu ofertę sprzedaży 3 511 udziałów spółki Nocowanie.pl stanowiących 8,5 proc. jej kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Ruciński przyjął ofertę i transakcja została zrealizowana.
W połowie 2016 roku Wirtualna Polska Media za 75 proc. Nocowanie.pl wydała 22 mln zł. W maju ub.r. zmieniła harmonogram zakupu pozostałych 25 proc. udziałów Nocowanie.pl: w br. kupiła 10 proc. za 13,47 mln zł, a w 2021 i 2022 roku po 7,5 proc. Wartość tych 15 proc. udziałów oszacowano na ok. 21 mln zł.
Z początkiem października ub.r. Nocowanie.pl wchłonęło też należącą do Wirtualnej Polski spółkę eHoliday.pl oraz przeniosło się do nowej siedziby w Lublinie. Natomiast z początkiem br. prezesem Nocowanie.pl został Tomasz Machała, a poprzedni szef spółki Kamil Ruciński przeszedł do jej rady nadzorczej.
W ub.r. spółka Nocowanie.pl zanotowała spadek przychodów o 16 proc. do 21,18 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 9,01 do 4,09 mln zł. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma zaznaczyła, że w okresie letnim „widoczne były oznaki ożywienia i wzmożone zainteresowanie klientów ofertą prezentowaną na Nocowanie.pl i Eholiday.pl”. - Ponowne zamknięcie obiektów noclegowych od 7 listopada 2020 r. dla ruchu turystycznego, a także podjęcie decyzji o skondensowaniu ferii zimowych 2021 przełożyło się na niższe niż planowano przychody Spółki w IV kwartale 2020 roku - dodano.
- Od kwietnia obserwowane jest wzmożone zainteresowanie turystów noclegami zarówno na okres przedwakacyjny jak i na terminy przypadające w głównym okresie sezonu 2021. Dodatkowo, skuteczne przeprowadzenie powszechnego programu szczepień powinno pozytywnie wpłynąć na perspektywy turystyki krajowej - opisano w sprawozdaniu Wirtualnej Polski z pierwszego kwartału.
W tym okresie holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 178,93 mln zł oraz zysku netto z 7,25 do 27,29 mln zł. W segmencie internetowym przychody holdingu zwiększyły się rok do roku o 20,7 proc. do 172,89 mln zł, a te gotówkowe - o 22 proc. do 170,13 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za 9,3 mln zł dokupiła 8,5 proc. udziałów Nocowanie.pl