SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmalały wpływy Mediacapu like-for-like, 0,7 mln zł straty EBITDA. „Niższy poziom zamówień w marcu”

Według szacunkowych danych holding marketingowo-badawczy Mediacap w zeszłym kwartale zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 41 proc. do 27 mln zł, natomiast bez uwzględnienia wpływu zeszłorocznych przejęć (czyli w ujęciu like-for-like) nastąpił spadek o 3 proc. Firma zawarła umowę sprzedaży większościowego pakietu akcji spółki Plastream.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Przychody Mediacapu zwiększyły się rok do roku aż o 41 proc., ponieważ w drugim kwartale ub.r. w wynikach firmy zaczęto uwzględniać dane przejętej wtedy sieci partnerskiej LifeTube, a w czwartym kwartale - dane Gamellon.

Wiosną ub.r. Mediacap za 9,23 mln zł kupił 79 proc. udziałów LifeTube’a. Ponadto holding w połowie roku w ramach podwyższenia kapitału zakładowego TalentMedia przejął 576 udziałów firmy za 2,29 mln zł, a na początku listopada kupił kolejne 555 udziałów jej udziałów za 3,27 mln zł. W efekcie udział Mediacapu w kapitale TalentMedia zwiększył się z 51 do 77 proc.

Z kolei TalentMedia jesienią za 3 mln zł kupił 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Jednocześnie LifeTube, Gamellon i TalentMedia połączono w grupę LTTM.

Spadek wskutek epidemii

Gdyby do wyników Mediacapu w pierwszym kwartale ub.r. doliczyć już ówczesne dane LifeTube’a i Gamellon, w zeszłym kwartale przychody sprzedażowe firmy były niższe o 3 proc. - Co jest przede wszystkim powodowane niższym poziomem zamówień w marcu 2020 w związku z COVID-19 - zaznaczono w komunikacie giełdowym firmy.

O skutkach epidemii zarząd Mediacapu więcej napisał na początku maja w sprawozdaniu z wynikami firmy w ub.r. - Wybuch pandemii Covid 19 i ograniczenie funkcjonowania gospodarki, był dla naszej organizacji mocnym ciosem - przyznało kierownictwo.

- W niektórych obszarach takich jak eventy czy badania jakościowe, straciliśmy perspektywę na uzyskiwanie przychodów przez wiele miesięcy i byliśmy zmuszeni podjąć trudne decyzje ograniczające koszty działalności. W efekcie z częścią zespołu musieliśmy się rozstać a większość wynagrodzeń skorygować - opisano. Cięcia wprowadzono też w grupie LTTM, na początku kwietnia informowaliśmy, że rozstano się z kilkoma proc. pracowników. - Były to osoby zarówno współpracujące z LifeTube, jak i TalentMedia - mówił nam Paweł Stano, wiceprezes LTTM.

„Strata we wszystkich obszarach biznesu”

- Zarząd oczekuje, że Grupa poniosła stratę we wszystkich obszarach biznesu, co przełożyło się na około 0,7 mln zł skonsolidowanej straty na poziomie EBITDA wobec 0,1 mln zł straty w pierwszym kwartale 2019 roku - podano w komunikacie Mediacapu.

Do holdingu oprócz sieci partnerskich TalentMedia, LifeTube i Gamellona (jesienią ub.r. firma w oparciu o nie utworzyła grupę LTTM) należą agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost tworzące Grupę S/F oraz firmy badawcze IQS i Plastream.

W komunikacie firma zaznaczyła, że jej wynik EBITDA w zeszłym kwartale obciążyło ok. 0,5 mln zł wydatków na tworzenie własnych kanałów na YouTube w ramach uruchomionej jesienią ub.r. spółki zależnej Mellon Media. Dodano, że jej przychody nie pokrywają jeszcze kosztów działalności.

Mediacap sprzedaje Plastream

W zeszłym tygodniu Mediacap sprzedał pozostałym wspólnikom tej spółki 63,57 proc. udziałów Plastream za 47,7 tys. zł. Zaznaczono, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu 5 dni od zawarcia przez Plastream umowy o dofinansowanie projektu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (w styczniu br. spółka została zakwalifikowana do 6,6 mln zł grantu na opracowanie innowacyjnego systemu kas samoobsługowych). Plastream ma do lipca 2021 roku zwrócić 292 tys. pożyczki

Dlaczego Mediacap zdecydował się sprzedać większościowy pakiet udziałów Plastream? - Przedłużający się proces komercjalizacji projektów oraz wysoki poziom koniecznych nakładów operacyjnych i inwestycyjnych wynikający z zaawansowania technologicznego projektu stanowił duże obciążenie finansowe i negatywnie wpływał na wynik netto Grupy Mediacap. Pomimo zainwestowania przez Emitenta w rozwój projektu platformy do analizy i monetyzacji video online prowadzonego przez Plastream sp. z o.o., łącznie ok. 2,4 mln zł (podwyższenie kapitału i pożyczki), strata netto Plastream sp. z o.o. osiągnęła w 2019 roku poziom ok. 0,4 mln zł. Projekt ten wymagałby też dalszych nakładów inwestycyjnych, w szczególności w związku z dofinansowaniem projektu z NCBiR i koniecznością wniesienia wkładu własnego. W związku z powyższym Zarząd Emitenta ocenił, że dalsze prowadzenie projektu niesie za sobą duże prawdopodobieństwo, że nie przyniesie w przyszłości przewidywanych korzyści ekonomicznych

W ub.r. Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 41,9 proc. do 133,89 mln zł (głównie dzięki przejęciu LifeTube’a), a jego wynik netto zmalał z 3,24 mln zł zysku do 3,22 mln zł straty.

Raport finansowy za pierwszy kwartał firma poda 17 czerwca.

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji kurs firmy wynosił 1,41 zł (co daje kapitalizację w wysokości 25,97 mln zł), przez ostatnie trzy miesiące zmalał o 30,9 proc.

Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy Mediacapu like-for-like, 0,7 mln zł straty EBITDA. „Niższy poziom zamówień w marcu”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pytam
"0,5 mln na tworzenie własnych kanałów"

jakich?
0 0
odpowiedź
User
Ja tu tak zostawię
To ciekawe, że ta firma ciągle funkcjonuje.
0 0
odpowiedź
User
To ciekawe
Akurat ta firma przechodzi kryzys lepiej niż inne... bo ma w portfolio zdemonizowanych Youtuberów, jednak popyt nie spadł do zera. Psy szczekają...
0 0
odpowiedź