SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 133 mln zł

Wpływy reklamowe dzienników w I półroczu 2009 roku spadły o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik' (w dół o 41 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 25 proc.).

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w I półroczu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 395,7 mln zł, czyli o 133 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 144,2 mln zł (spadek o 16,6 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 91,2 mln zł (spadek o 1,1 mln zł).

Rok / Miesiąc I-VI.2009
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 1 147 012 551 zł
GAZETA WYBORCZA 395 675 366 zł
POLSKA 144 396 574 zł
FAKT 91 210 688 zł
RZECZPOSPOLITA 79 804 392 zł
DZIENNIK 65 851 486 zł


Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 1 147 012 551 zł w I półroczu 2009 r. wobec 1 392 049 580 zł w analogicznym okresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).

Rok / Miesiąc I-VI.2008
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 1 392 049 580 zł
GAZETA WYBORCZA 529 227 384 zł
POLSKA 161 011 978 zł
DZIENNIK 111 068 938 zł
RZECZPOSPOLITA 98 385 143 zł
FAKT 92 396 241 zł




dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 133 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl