SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy reklamowe stacji radiowych: mocno w górę Vox FM, Jedynka, Trójka i TOK FM (TOP10)

Stacje radiowe w styczniu br. zwiększyły wpływy z reklam o 13 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 roku. Największe wzrosty przychodów miały Vox FM, Program I i III Polskiego Radia oraz Tok FM.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W styczniu br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu ponad 516,4 mln zł, zwiększając tym samym wydatki o 13,1 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z przychodami w wysokości 163,1 mln zł, większymi o 20 proc. niż rok wcześniej. Z danych Radio Track za 2016 rok wynika, że RMF FM jest pod względem słuchalności stacją numer jeden - zarówno ogółem, jak też w dużych miastach i aglomeracjach.

Oczko niżej plasuje się Radio Zet z przychodami w wysokości 65,2 mln zł. Stacja zachowała pozycję wicelidera mimo spadku przychodów w skali roku o 31,4 proc. Rozgłośnia pracuje obecnie nad nowym projektem internetowym, którego szefem został Jacek Gasiński.

Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Programu III Polskiego Radia. Ta rozgłośnia zarobiła na reklamach 37,2 mln zł, czyli 70,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Największy wzrost procentowy przychodów z reklam w omawianym okresie miało radio Vox FM. Marketerzy wydali tu w tym roku 12,6 mln zł, czyli 80,9 proc. więcej niż przed rokiem.

O 72,3 proc. wzrosły wpływy reklamowe radiowej Jedynki (do 20,7 mln zł), a o 49,7 proc. przychody z reklam radia Tok FM (do 13,5 mln zł).

24 proc. więcej zarobiła Eska Poznań (5,8 mln zł), a RMF Classic - 17,1 proc. więcej (5,9 mln zł). Eska Warszawa zwiększyła wpływy z reklam o 13,4 proc. (do 6,4 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zarobiły 6,1 proc. więcej (7,1 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2016

I 2017

zmiana proc.

RMF FM

135 873 010 zł

163 138 840 zł

20

ZET

95 155 980 zł

65 231 415 zł

-31,4

PR 3

21 830 680 zł

37 169 490 zł

70,3

PR 1

11 989 940 zł

20 654 380 zł

72,3

TOK FM

9 033 745 zł

13 523 551 zł

49,7

VOX FM

6 954 710 zł

12 581 680 zł

80,9

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

6 678 046 zł

7 087 802 zł

6,1

ESKA Warszawa

5 680 410 zł

6 443 980 zł

13,4

RMF Classic

5 082 082 zł

5 948 686 zł

17,1

ESKA Poznań

4 687 344 zł

5 812 912 zł

24

Razem

456 577 714 zł

516 434 137 zł

13,1

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe stacji radiowych: mocno w górę Vox FM, Jedynka, Trójka i TOK FM (TOP10)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
money money money
Pasza, Pasza, Pasza!!!! Trzeba przyznać że facet konsekwentny jest w swoich działaniach.
odpowiedź
User
money
imponuje mi konsekwencja w działaniu redaktora naczelnego radia Zet
odpowiedź
User
dj
Całemu Eurozetowi nie można odmówić konsekwencji w działaniu. Od lat dołują we wszystkim, czego się dotkną.
odpowiedź