Wpływy reklamowe stacji radiowych: mocno w górę Vox FM, Jedynka, Trójka i TOK FM (TOP10)
Stacje radiowe w styczniu br. zwiększyły wpływy z reklam o 13 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 roku. Największe wzrosty przychodów miały Vox FM, Program I i III Polskiego Radia oraz Tok FM.
W styczniu br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu ponad 516,4 mln zł, zwiększając tym samym wydatki o 13,1 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Pozycję reklamowego lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z przychodami w wysokości 163,1 mln zł, większymi o 20 proc. niż rok wcześniej. Z danych Radio Track za 2016 rok wynika, że RMF FM jest pod względem słuchalności stacją numer jeden - zarówno ogółem, jak też w dużych miastach i aglomeracjach.
Oczko niżej plasuje się Radio Zet z przychodami w wysokości 65,2 mln zł. Stacja zachowała pozycję wicelidera mimo spadku przychodów w skali roku o 31,4 proc. Rozgłośnia pracuje obecnie nad nowym projektem internetowym, którego szefem został Jacek Gasiński.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Programu III Polskiego Radia. Ta rozgłośnia zarobiła na reklamach 37,2 mln zł, czyli 70,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Największy wzrost procentowy przychodów z reklam w omawianym okresie miało radio Vox FM. Marketerzy wydali tu w tym roku 12,6 mln zł, czyli 80,9 proc. więcej niż przed rokiem.
O 72,3 proc. wzrosły wpływy reklamowe radiowej Jedynki (do 20,7 mln zł), a o 49,7 proc. przychody z reklam radia Tok FM (do 13,5 mln zł).
24 proc. więcej zarobiła Eska Poznań (5,8 mln zł), a RMF Classic - 17,1 proc. więcej (5,9 mln zł). Eska Warszawa zwiększyła wpływy z reklam o 13,4 proc. (do 6,4 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zarobiły 6,1 proc. więcej (7,1 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2016 | I 2017 | zmiana proc. |
RMF FM | 135 873 010 zł | 163 138 840 zł | 20 |
ZET | 95 155 980 zł | 65 231 415 zł | -31,4 |
PR 3 | 21 830 680 zł | 37 169 490 zł | 70,3 |
PR 1 | 11 989 940 zł | 20 654 380 zł | 72,3 |
TOK FM | 9 033 745 zł | 13 523 551 zł | 49,7 |
VOX FM | 6 954 710 zł | 12 581 680 zł | 80,9 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 6 678 046 zł | 7 087 802 zł | 6,1 |
ESKA Warszawa | 5 680 410 zł | 6 443 980 zł | 13,4 |
RMF Classic | 5 082 082 zł | 5 948 686 zł | 17,1 |
ESKA Poznań | 4 687 344 zł | 5 812 912 zł | 24 |
Razem | 456 577 714 zł | 516 434 137 zł | 13,1 |
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe stacji radiowych: mocno w górę Vox FM, Jedynka, Trójka i TOK FM (TOP10)