Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W czerwcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,08 mln spotów reklamowych, o 18,56 proc. więcej niż w czerwcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,95 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 282,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody z tego tytułu były o 8,44 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9 proc. do 217,42 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (104,25 mln zł; spadek o 44,42 proc.) i TVP2 (74,79 mln zł; w dół o 45,78 proc.). Warto dodać, że w czerwcu ub.r. obie główne anteny TVP transmitowały mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 52,09 mln zł i wzrostem o 32,46 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 87,26 proc. do 25,33 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
czerwiec 2014 |
czerwiec 2015 |
|
Polsat |
260 927 670 |
282 948 160 |
TVN |
199 470 640 |
217 424 220 |
TVP1 |
187 559 531 |
104 250 067 |
TVP2 |
137 942 839 |
74 793 875 |
TVN24 |
39 325 689 |
52 092 207 |
TV4 |
29 512 558 |
45 343 675 |
AXN |
41 116 600 |
44 531 999 |
TVN7 |
31 653 984 |
41 838 140 |
Discovery |
36 529 352 |
37 383 433 |
TV PULS |
27 692 241 |
35 622 539 |
Stopklatka |
20 506 060 |
32 030 640 |
National Geographic |
27 390 002 |
29 481 298 |
TLC |
25 065 295 |
26 778 344 |
Comedy Central |
24 596 283 |
26 435 618 |
Puls 2 |
13 526 132 |
25 328 845 |
Disney Channel |
18 427 964 |
24 997 335 |
Investigation Discovery |
24 258 339 |
24 422 022 |
Polsat2 |
21 805 488 |
22 619 440 |
Eska TV |
18 539 050 |
22 490 110 |
TVN Style |
14 985 344 |
22 190 668 |
W czerwcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 83,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 36,46 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (58,46 mln zł; do góry o 119,02 proc.) i Polkomtel (50,38 mln zł; + 68,89 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
czerwiec 2014 |
czerwiec 2015 |
|
AFLOFARM |
61 131 633 |
83 418 730 |
UNILEVER |
26 691 829 |
58 460 537 |
POLKOMTEL SA |
29 831 053 |
50 383 014 |
NESTLE |
44 505 529 |
47 278 886 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
34 462 403 |
44 485 094 |
PEPSICO |
26 873 943 |
40 318 484 |
ORANGE SA |
45 149 724 |
38 739 205 |
COCA COLA |
31 395 494 |
37 360 333 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
27 826 968 |
36 388 570 |
P4 |
46 132 120 |
35 613 765 |
GRUPA ZYWIEC SA |
39 817 985 |
29 953 165 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
18 291 073 |
28 125 996 |
LOREAL |
9 166 552 |
26 799 734 |
POLPHARMA |
19 949 165 |
24 705 160 |
JOHNSON & JOHNSON |
12 058 459 |
22 258 211 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
21 954 834 |
22 032 298 |
VOLKSWAGEN GROUP |
15 254 620 |
21 099 591 |
FERRERO |
28 635 614 |
20 914 695 |
PKO BP SA |
9 694 165 |
19 117 067 |
JERONIMO MARTINS |
10 376 195 |
12 746 906 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę