WPP zwiększył przychody o 13 proc. Spadek tylko w Chinach
Koncern marketingowy WPP w 2022 roku osiągnął wzrost przychodów o 13,5 proc. do 11,8 mld funtów. Zysk operacyjny wyniósł 1,4 mld funtów.
Grupa WPP w czwartym kwartale 2022 roku osiągnęła wzrost przychodów porównywalnych (like-for-like) na wszystkich kluczowych rynkach: w USA o 3,5 proc., w Wielkiej Brytanii o 12 proc., w Niemczech o 4,9 proc., a w Indiach o 8,5 proc. Tylko w Chinach odnotowano spadek - o 8,4 proc.
Marża operacyjna w roku obrotowym 2022 wyniosła 14,8 proc. Przychody pomniejszone o koszty pośrednie wzrosły rok do roku o 6,9 proc., wobec prognozowanej dynamiki w przedziale 6,5-7 proc.
WPP oczekuje wzrostu w 2023 roku
Na rok 2023 WPP prognozuje wzrost rzędu między 3 a 5 proc. Szef holdingu Mark Read powiedział, że firma skorzystała w minionym roku z szerszego wykorzystywania przez marketerów platform społecznościowych (głównie TikToka) oraz na wprowadzeniu pakietu reklamowego na Netfliksa. Kluczowi pozyskani w 2022 roku klienci to Audible, Danone, SC Johnson i Verizon.
- Chociaż niewątpliwie nie obędzie się bez wyzwań, to jednak ciągła potrzeba największych firm, aby budować marki, sprzedawać produkty, wymyślać na nowo i przekształcać swój biznes, zrozumieć swoje dane, inwestować w technologię i wykorzystywać potencjał AI pozostaje, podobnie jak ich potrzeba posiadania nowoczesnych partnerów, którzy mogą pomóc im w nawigacji w tym nowym świecie" - powiedział Mark Reed, CEO WPP.
Na początku marca ub.r. zarząd WPP podjął decyzję o wycofaniu się z Rosji, w związku z czym tamtejsza część biznesu została sprzedane. Spowodowało to stratę ze zbycia w wysokości 63 milionów funtów. Rosja stanowiła około 0,8 proc. przychodów WPP.
Do WPP należą agencje reklamowe Grey, Ogilvy, VMLY&R, Wunderman Thompson, mediowe Mindshare, GroupM, EssenceMediacom, Wavemaker, firma badawcza Kantar i agencja public relations Hill+Knowltown Strategies.
Dołącz do dyskusji: WPP zwiększył przychody o 13 proc. Spadek tylko w Chinach