„Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”
Tygodnik „Wprost”, który w czerwcu br. opublikował nagrania z podsłuchów polityków i biznesmenów, zwiększył w ujęciu rocznym swoją sprzedaż ogółem o 50 proc. i awansował na czwarte miejsce wśród tygodników opinii. Większość z pozostałych tygodników zanotowało spadki, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”.
Liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii w czerwcu br. pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że w szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 133 313 egz., czyli o 1,48 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), chociaż jej wynik sprzedażowy spadł o 1,69 proc. do 121 952 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Z kolei na trzecią pozycję spadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. zmalała o 8,19 proc. i wyniosła 116 312 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Awans z szóstej lokaty na czwartą zanotował natomiast tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 50,59 proc. i wyniosła 108 650 egz.
W dwóch czerwcowych wydaniach (z 16 i 23 czerwca br.) „Wprost” ujawnił pochodzące z podsłuchów zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów, m.in. szefa NBP Marka Belki, ministrów Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa PKN Orlen Jacka Krawca (więcej na ten temat). Publikacja wywołała kryzys polityczny w kraju i głośną interwencję prokuratorów i funkcjonariuszy ABW w redakcji tygodnika.
Tamte dwa numery „Wprost” ukazały się w podwyższonych nakładach, odpowiednio 163 tys. i 300 tys. egz., jednak już po dwóch dniach sprzedaży pisma zaczęło brakować w kioskach i salonikach prasowych, a wydawca zachęcał do kupowania go w formie elektronicznej (przeczytaj o tym więcej).
Konserwatywny tygodnik „W Sieci” (Fratria) spadł z miejsca czwartego na piąte, a jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,31 proc. do 81 207 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 24,5 proc., zanotował jednak będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W czerwcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 010 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 200 761 | 133 313 | 133 313 | 202 125 | 135 970 | 135 320 |
Polityka | 171 525 | 121 952 | 121 952 | 177 752 | 124 054 | 124 054 |
Newsweek Polska | 172 745 | 116 312 | 116 312 | 190 654 | 133 332 | 126 682 |
Wprost | 189 116 | 178 922 | 108 650 | 158 500 | 143 224 | 72 148 |
W Sieci | 161 070 | 81 207 | 81 207 | 188 750 | 88 581 | 88 571 |
Tygodnik Do Rzeczy | 142 743 | 69 935 | 61 010 | 180 175 | 90 303 | 80 803 |
Gazeta Polska | 118 876 | 48 994 | 48 386 | 135 922 | 51 164 | 50 486 |
Tygodnik Powszechny | 40 200 | 19 179 | 18 179 | 37 800 | 19 385 | 16 655 |
Przegląd | 51 000 | 18 044 | 18 044 | 51 275 | 17 960 | 17 960 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 483 436 | 305 204 | 305 204 | 530 962 | 341 372 | 341 372 |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotował także tygodnik „Wprost” - jego wynik poszedł do góry aż o 128,06 proc. Najwięcej (12,04 proc.) stracił z kolei „Gość Niedzielny”.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | czerwiec | maj | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 200761 | 133313 | 133313 | 209136 | 151556 | 151556 |
Polityka | 171525 | 121952 | 121952 | 177008 | 124922 | 124922 |
Newsweek Polska | 172745 | 116312 | 116312 | 184864 | 120811 | 120786 |
Wprost | 189116 | 178922 | 108650 | 117998 | 118103 | 47642 |
W Sieci | 161070 | 81207 | 81207 | 166097 | 77257 | 77257 |
Tygodnik Do Rzeczy | 142743 | 69935 | 61010 | 144385 | 68550 | 59625 |
Gazeta Polska | 118876 | 48994 | 48386 | 122627 | 42113 | 41380 |
Tygodnik Powszechny | 40200 | 19179 | 18179 | 41000 | 18456 | 18006 |
Przegląd | 51000 | 18044 | 18044 | 51000 | 18152 | 18152 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 483436 | 305204 | 305204 | 490300 | 298893 | 298893 |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”
lub nawet mniej
tak się kończy los tanich tabloidów