SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wreszcie książka o outdoorze

Recenzja Lecha Kaczonia Prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Kiedy późną jesienią ubiegłego roku zobaczyłem pierwsze plakaty zapowiadające ukazanie się na rynku wydawniczym książki Dariusza Kubuja o reklamie zewnętrznej, z wielkim zainteresowaniem czekałem na jej pojawienie się w księgarniach. I wreszcie po długim oczekiwaniu jest!

Od środy 22 lutego dostępna: „Outdoor – reklama zewnętrzna w kontekście historii i współczesności”. Wydawca: Ströer Media sp. z o.o., jedna z przodujących firm reklamy zewnętrznej na polskim rynku reklamowym i prawdopodobnie debiutująca na rynku wydawniczym.

Kiedy w czasie wieczoru promującego książkę, z udziałem autora i licznie zgromadzonych gości, udało mi się otrzymać jeden z pierwszych egzemplarzy, nie zważając na bieżące wydarzenia, zagłębiłem się natychmiast w jej lekturze. Może to niezbyt uprzejme z mojej strony, za co autora i jego promotorów serdecznie przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać. Zresztą niech moim usprawiedliwieniem będą: po pierwsze długie oczekiwanie, a po drugie fascynacja lekturą już od pierwszych stron dzieła.

Dariusz Kubuj jest zarówno naukowym teoretykiem, jak i doświadczonym praktykiem w kwestiach reklamy, marketingu i planowania strategicznego. Jest również pasjonatem outdooru. Stąd jego spojrzenie na to właśnie medium reklamowe musi być interesujące.
I jest. Na kolejnych kartach książki śledzimy historię outdooru, planowania wykorzystania tego medium i jego badań, kreacji dobrych plakatów (i nie tylko), a także ogólnych zasad komunikacji marketingowej. Wszystko podane w przystępnej formule, opatrzone licznymi przykładami, opartymi na ogromnej wiedzy i doświadczeniu autora.

Ogromną zaletą książki, przy jej ogólnych walorach poznawczych, jest wiele ciekawostek historycznych, których trudno szukać nawet w licznych artykułach prasowych towarzyszących rozwojowi reklamy zewnętrznej, tak u nas w Polsce, jak i na świecie. Niestety razi zbyt ogólnikowe potraktowanie historii polskiego outdooru na tle światowych doświadczeń. Pojawiają się co prawda istotne fakty, ale pozbawione całkowicie odnośników personalnych. Tak, jakby wszystko działo się po prostu, samo
w sobie, bez udziału ludzi. Ten brak informacji powoduje, że po zakończeniu lektury czuje się pewien niedosyt. Ale być może ten brak uzupełni nam kolejna publikacja. Wszakże to debiut Dariusza Kubuja. A może wyzwanie podejmą inni?

Z zainteresowaniem oczekuję teraz lektury polskiego wydania książki Davida Bernsteina pod tytułem „Billboard! Reklama otwartej przestrzeni”. Inicjatorem wydania tej pozycji jest inna przodująca firma reklamy zewnętrznej w Polsce: AMS S.A.

Dołącz do dyskusji: Wreszcie książka o outdoorze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl