Wsparcie dla partnerów Microsoft Business Solutions
Partnerzy otrzymają większe wsparcie we wdrażaniu rozwiązań wertykalnych
Polski oddział Microsoft poinformował o planowanym zwiększeniu nakładów na rozwój kanału partnerskiego. Przed firmami wdrażającymi rozwiązania Microsoft Business Solutions otworzą się nowe możliwości szybszych i bardziej efektywnych implementacji systemów, co w prostej linii powinno przełożyć się na wzrost korzyści dla klientów.
"Nowa strategia oznacza zwiększenie inwestycji w kanał partnerski" - zapowiada Jacek Chwalisz, szef Microsoft Business Solutions w Polsce - "W tym celu oddane zostaną do dyspozycji partnerów nowe narzędzia, procesy, wsparcie marketingu i sprzedaży by lepiej odpowiadać na zindywidualizowane potrzeby klientów. Wierzymy, że inwestycja ta zwiększy potencjał naszych partnerów".
Dalszemu rozwojowi partnerów oraz podnoszeniu ich efektywności ma służyć wprowadzenie dwóch narzędzi:
Vertical Partner Business Planning Guidebook - służący do oceny zapotrzebowania rynku oraz definiowania w tym kontekście własnych rozwiązań.
Partner Channel Builder - narzędzie online umożliwiające współpracę z innymi partnerami, wymianę doświadczeń, budowanie i rozwój biznesu na nowych rynkach.
Centrala Microsoft Business Solutions przedstawiła również listę 14 branż, na których chce skoncentrować swoje działania marketingowe i sprzedażowe. Lista powstała na podstawie analizy rynku, bazy partnerów branżowych oraz informacji zwrotnej ze strony lokalnych działów. Polski oddział Microsoft Business Solutions zachowa w tej sprawie autonomię.
W drugiej połowie 2005 roku Microsoft Business Solutions zapowiedział zwiększenie inwestycji w dziedzinie marketingu, tworzenia popytu, rekrutacji i szkolenia partnerów oraz wsparcia produktowego.
W ramach tych działań:
" zostaną zapewnione szkolenia dla partnerów Microsoft Business Solutions dotyczące nowych narzędzi do wdrażania systemów.
" wsparcie partnerów tak by do końca maja 2006 roku co najmniej 50% z nich wyspecjalizowało się w konkretnych branżach
" zostaną dostarczone nowe narzędzia wsparcia marketingu i sprzedaży
Dalszemu wsparciu partnerów służyć będzie Industry Builder, inicjatywa niezależnych dostawców oprogramowania (ISV), której celem będzie dostarczanie aplikacji dostosowanych do określonych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Oczekiwania te różnią się w zależności od branży, w której działa firma, dlatego zachodzi potrzeba stworzenia wielu takich aplikacji, dla każdego sektora rynku korzystającego z produktów Microsoft Business Solutions. Oprogramowanie stworzone przez ISV musi spełniać wymogi stawiane przez Microsoft Business Solutions. Po akredytacji aplikacje zostaną dołączone do oferty dla klientów.
źródło: Microsoft
Dołącz do dyskusji: Wsparcie dla partnerów Microsoft Business Solutions