Wspólna inicjatywa AGB NMR i MB SMG/KRC
Dwie wiodące firmy badawcze chcą wprowadzenia na polski rynek nowego typu badań marketingowych o nazwie Touchpoints. Pomysł wspiera SAR.
Badania Touchpoints, wzorowane na podobnym projekcie zrealizowanym w 2006 roku w Wielkiej Brytanii, są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na zintegrowaną informację o konsumencie, jego otoczeniu medialnym, wykorzystywanych przez niego tradycyjnych i nowych kanałach komunikacji, stylach życia, konsumpcji produktów czy zwyczajach zakupowych.
- Dzięki badaniom Touchpoints reklamodawcy otrzymają zintegrowaną informację o kanałach komunikacji marketingowej: mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja, outdoor) i nowych mediów (Internet, sms-y, etc.) na podstawie której będą mogli zaplanować podział budżetu na poszczególne kanały komunikacji – tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzający instytutu AGB Nielsen Media Research, który wraz z firmą Millward Brown SMG/KRC jest inicjatorem badań.
Z kolei po zrealizowaniu kampanii wyniki Touchpoints pozwolą sprawdzić jej rezultaty poprzez obliczenie współwystępowania poszczególnych mediów, duplikacji czy ich wspólnego zasięgu. - Jednocześnie reklamodawcy będą mogli bardziej precyzyjnie dobierać grupy celowe uwzględniając informacje konsumenckie, style życia – dodaje Gorajewska. Wszystko to będzie możliwe dzięki gromadzeniu informacji o konsumencie i jego aktywności, a następnie na tej podstawie łączeniu istniejących na rynku baz danych o konsumpcji mediów i zakupach.
Projekt Touchpoints powinien ruszyć jeszcze w tym roku. - Jeżeli organizacyjne prace uda się zakończyć do końca wakacji, na jesień zostaną uruchomione badania dzienniczkowe, które będą stanowiły osnowę przygotowań zintegrowanych badań – mówi nam Gorajewska.
Obecnie prowadzone są rozmowy w sprawie finansowania projektu, a także powołania komitetu technicznego mającego się zająć się nadzorem prac nad przedsięwzięciem. Pod koniec maja planowane jest spotkanie inicjatorów projektu z reklamodawcami (ProMarka) oraz koncernami medialnymi (ITI, Agora, Axel Springer).
Na zaangażowanie w przedsięwzięcie mediów, a szczególnie dużych firm multimedialnych i reklamodawców liczy Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, które razem z zrzeszonym przy nim Klubie Mediowym, reprezentującym domy mediowe, poparło inicjatywę badań Touchpoints. Zdaniem SAR dla powodzenia tego nowatorskiego pomysłu najbardziej korzystna byłaby współpraca wszystkich aktorów rynku reklamowego.
Dołącz do dyskusji: Wspólna inicjatywa AGB NMR i MB SMG/KRC