Współpraca strategiczna Time i RRM
Współpraca strategiczna Time i RRM spektakularnym wydarzeniem na polskim rynku radiowym?
Nawiązanie przez Time(dom sprzedaży czasu antenowego Radia Eska i Gold FM) współpracy strategicznej z RRM (domem sprzedaży czasu antenowego Radia Zet) to wydarzenie spektakularne na polskim rynku radiowym - poinformowało w specjalnym komunikacie Radio Eska.
Jak czytamy w informacji prasowej zawarta z RRM umowa o współpracy w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w sieci Radia Eska jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem na polskim rynku radiowym – dostarcza produkt nowej jakości. Po raz pierwszy w historii polskiej radiofonii broker ogólnopolskiej stacji radiowej(Radia Zet) sprzedaje w takim zakresie – na mocy umowy – czas reklamowy w grupie lokalnych rozgłośni o jednorodnym formacie i jednorodnej grupie docelowej - w sieci Radia Eska. Połączenie dwóch tak silnych brandów, jakimi są Radio Zet i Radio Eska tworzy produkt reklamowy nowej jakości na rynku reklamy radiowej. Radio Eska jest obecnie najdynamiczniej rozwijającą się siecią radiową na polskim rynku mediowym, jedyną ogólnopolską siecią lokalnych rozgłośni o tak wyrazistym charakterze. Pozyskanie przez Time partnera strategicznego, który ma tak silną pozycję, pozwoli uplasować sieć Radia ESKA w należnym jej, z tytułu wzrostu słuchalności i zasięgu nadawania miejscu, także na rynku reklamy.
Współpraca Time i RRM ma również na celu unormowanie sytuacji na rynku reklamowym - pozwoli położyć kres praktykom, które miały miejsce w latach ubiegłych.
Zdaniem Zbigniewa Benbenka, prezesa Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych S.A. koncentracja pakietów reklamowych (czego przykładem jest współpraca Time i RRM) jest ratunkiem i szansą dla polskiego rynku radiowego przed wejściem Polski do Unii Europejskiej. Dodatkowo sprzedaż takiego produktu reklamowego, jakim jest połączenie ogólnopolskiej stacji radiowej i największej sieci lokalnych rozgłośni może w perspektywie czasu zwiększyć udział radia w torcie reklamowym. Według prezesa Benbenka udział ten może wzrosnąć z 8 do 10 proc., a radio może zyskać na rynku reklamowym kosztem innych mediów, np. kosztem telewizji.
Podpisanie przez Zarząd Time umowy o współpracy z RRM nie oznacza likwidacji w Time działu agencyjnego. Wręcz przeciwnie: zawarcie umowy z partnerem strategicznym stawia przed działem agencyjnym jeszcze więcej zadań i obowiązków związanych z promocją sieci Radia Eska w agencjach reklamowych i u klientów strategicznych, produkcją akcji specjalnych i sprzedażą sponsoringów oraz promocji. Time to również największy w Polsce broker działający od kilku lat na rynkach lokalnych, obsługujący na stałe ok. 3800 małych i średnich przedsiębiorstw, korzystających z usług reklamowych w sieci Radia Eska i Gold FM. Udział Time w obrotach tego sektora radiowego rynku reklamowego dochodzi do 40% i systematycznie rośnie.
Dołącz do dyskusji: Współpraca strategiczna Time i RRM