Wszystkie miesięczniki poradnikowe na minusie, „Poradnik Domowy” stracił najwięcej
W maju br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły w segmencie zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2016 roku wyniosła 308 802 egz. W porównaniu do maja 2015 roku zmniejszyła się ona o 3 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 272 356 egz., po spadku o 7,40 proc.
Trzeci był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,49 proc. do 250 115 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż zmalała o 18,54 proc. do 178 527 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl | maj | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Kobieta i Życie | 429 716 | 308 802 | 308 802 | 449 938 | 318 358 | 318 358 | -3,00% |
Dobre Rady | 399 500 | 272 356 | 272 356 | 447 045 | 294 115 | 294 115 | -7,40% |
Świat Kobiety | 394 914 | 250 115 | 250 115 | 429 756 | 292 501 | 292 501 | -14,49% |
Poradnik Domowy | 283 000 | 178 527 | 178 527 | 358 677 | 219 172 | 219 172 | -18,54% |
Claudia | 301 000 | 171 830 | 171 830 | 326 027 | 190 782 | 190 782 | -9,93% |
Olivia | 224 977 | 115 759 | 115 759 | 215 911 | 139 361 | 139 361 | -16,94% |
Cała Ty | 190 000 | 113 418 | 113 418 | 218 000 | 120 996 | 120 996 | -6,26% |
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych, wynoszącym 10,25 proc., pochwalić się mogła „Cała Ty” (Phoenix Press). W tym ujęciu najwięcej stracił natomiast tytuł „Olivia” (Wydawnictwo Bauer) - było to 27,07 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Kobieta i Życie | 429 716 | 308 802 | 308 802 | 439 719 | 364 955 | 364 955 | -15,39% |
Dobre Rady | 399 500 | 272 356 | 272 356 | 399 000 | 297 489 | 297 489 | -8,45% |
Świat Kobiety | 394 914 | 250 115 | 250 115 | 429 905 | 329 638 | 329 638 | -24,12% |
Poradnik Domowy | 283 000 | 178 527 | 178 527 | 299 400 | 201 524 | 201 524 | -11,41% |
Claudia | 301 000 | 171 830 | 171 830 | 275 871 | 178 653 | 178 653 | -3,82% |
Olivia | 224 977 | 115 759 | 115 759 | 259 978 | 158 843 | 158 723 | -27,07% |
Cała Ty | 190 000 | 113 418 | 113 418 | 190 000 | 102 876 | 102 876 | 10,25% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki poradnikowe na minusie, „Poradnik Domowy” stracił najwięcej