Wszystkie pisma męskie straciły w 2012 roku, liderem „Men’s Health”
W 2012 roku wszystkie miesięczniki lifestylowe dla panów zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „CKM”. Najmniej zmniejszył się wynik „Playboya”. Na pozycji lidera uplasował się „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men's Health” (Motor-Presse Polska) w 2012 roku wyniosła 58 985 egz. i względem 2011 roku była niższa o 4,10 proc.
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował „Playboy” (Marquard Media Polska), który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu wynoszący 2,25 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 869 egz.
Natomiast na ostatnie miejsce podium z drugiej lokaty spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 22,66 proc. do 45 016 egz.
Średni wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał o 15,60 proc. i ostatecznie wyniósł on 40 292 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął„Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 30 294 egz., po spadku o 12,56 proc.
Natomiast średni wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) spadł o 35,99 proc. do poziomu 9 688 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 58985 | 61509 |
Playboy | 47869 | 48972 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 45016 | 58204 |
Logo | 40292 | 47739 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 30294 | 34646 |
Sukces | 9688 | 15136 |
W grudniu 2012 roku także pozycję lidera zajął miesięcznik „Men's Health” (59 176 egz.; spadek o 1,80 proc. względem grudnia 2011 roku). Drugie miejsce w tym ujęciu należało do „CKM” (53 101 egz.; spadek o 25,09 proc. - największy w zestawieniu), a trzecie - do „Playboya” (49 905 egz.; jedyny wzrost w rankingu wynoszący 11,78 proc.).
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 59176 | 60259 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 53101 | 70885 |
Playboy | 49905 | 44644 |
Logo | 29874 | 36498 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 28966 | 28735 |
Sukces | 6155 | 11468 |
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie straciły w 2012 roku, liderem „Men’s Health”