Wszystkie pisma podróżnicze na minusie po trzech kwartałach. „Voyage” o 38 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 33 381 egz. Była ona o 16,29 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,80 proc. i uplasował się na poziomie 22 121 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W pierwszych dziewięciu miesiącach br. sprzedawał się on w liczbie 9 626 egz., po spadku w skali roku o 2,55 proc.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 38,12 proc. i wyniosła 5 429 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
48 863 |
33 695 |
33 381 |
61 830 |
40 010 |
39 877 |
NG Traveler |
34 060 |
22 138 |
22 121 |
42 343 |
24 683 |
24 524 |
Podróże |
23 019 |
11 046 |
9 626 |
22 668 |
11 341 |
9 878 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
19 889 |
7 058 |
5 429 |
28 333 |
12 571 |
8 774 |
We wrześniu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2014 roku zmniejszył się o 14,06 proc. do 31 301 egz.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (18 102 egz., w dół o 23,95 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 300 egz.; - 9,39 proc.). Również w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 35,18 proc. do 4 726 egz.
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
45 000 |
31 696 |
31 301 |
56 040 |
36 422 |
36 422 |
NG Traveler |
33 000 |
18 102 |
18 102 |
39 000 |
23 803 |
23 803 |
Podróże |
23 137 |
10 540 |
9 300 |
23 200 |
11 514 |
10 264 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
5 726 |
4 726 |
27 000 |
11 091 |
7 291 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma podróżnicze na minusie po trzech kwartałach. „Voyage” o 38 proc. w dół