Wydatki marketingowe Coca-Coli spadły o 30 proc.
Koncern Coca-Cola poinformował, że chociaż sukcesywnie zwiększa nakłady na reklamy, to jego wydatki marketingowe w III kwartale br. były mniejsze o 30 proc. rok do roku.
- Chociaż nasze wydatki marketingowe pozostały poniżej zeszłorocznych poziomów, zwiększyliśmy je, ponieważ zauważyliśmy ożywienie w branży - powiedział dyrektor generalny firmy James Quincey.
W III kwartale br. przychody netto firmy w skali roku spadły o 9 proc., do 8,65 mld dolarów. Przychody organiczne zmalały o 6 proc. na całym świecie. Spadek w Ameryce Północnej wyniósł 3 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku - 8 proc.
Firma poinformowała, że wydatki marketingowe w III kwartale spadły o 30 proc. rok do roku, ale nastąpiła „sekwencyjna poprawa” o około 65 proc. w stosunku do poziomu wydatków w II kwartale br.
Na wczesnym etapie lockodwnu spowodowanego pandemią, Coca-Cola wstrzymała wszelkie działania marketingowe. Wówczas James Quincey mówił: - Opracowaliśmy i ustaliliśmy, że w tej początkowej fazie skuteczność szeroko zakrojonego marketingu marki jest ograniczona.
Coca-Cola ogłosiła w zeszłym tygodniu, że uprości swoje portfolio marek, usuwając ze sprzedaży serię produktów, w tym markę Tab, pierwszy napój dietetyczny (przed pojawieniem się Diet Coke).
Dołącz do dyskusji: Wydatki marketingowe Coca-Coli spadły o 30 proc.