Wydatki na reklamę radiową wzrosły prawie o 100 mln
630,5 mln zł - tyle w okresie od stycznia do maja 2007 wydalireklamodawcy na promocję w radiu.
To prawie o 100 mln więcej niż w analogicznym okresie w zeszłymroku. Dokładnie wydano wtedy 548,1 mln zł.
W tym roku, jak i w ubiegłym, na czele jest RMF FM. Reklamodawcyzostawili tam 151 811 035 zł, czyli o 7 mln mniej niż w 2006.Pierwsza trójka bez zmian. Na drugim miejscu Radio Zet - 139 968645 zł (136 364 889 zł przed rokiem), a później Trójka PolskiegoRadia - 19 579 135 zł (22 689 675 zł). Warto zwrócić uwagę, jakduże różnice są między topowymi stacjami komercyjnymi, anajpopularniejszymi stacjami publicznymi. Na dalszych miejscach sąstacje sieci Eska i Program Pierwszy Polskiego Radia.
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | I-V.2007 |
TOPMedium | Wpływy [zł] |
Razem: Radio | 631 532 789 zł |
RMF FM | 151811 035 zł |
ZET | 139968 645 zł |
PR 3 | 19579 135 zł |
ESKA Wrocław | 17102 710 zł |
ESKA Warszawa | 16803 980 zł |
PR 1 | 16145 713 zł |
ESKA Poznań | 13074 924 zł |
HIT FM (ESKA Trójmiasto) | 12578 402 zł |
ESKA Łódź | 11334 058 zł |
ESKA Katowice (Śląsk) | 10634 540 zł |
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | I-V.2006 |
TOPMedium | Wpływy [zł] |
Razem: Radio | 548 141 271 zł |
RMF FM | 158548 490 zł |
ZET | 136364 889 zł |
PR 3 | 22689 675 zł |
PR 1 | 18424 540 zł |
ESKA Warszawa | 13479 014 zł |
ESKA Wrocław | 10956 762 zł |
ESKA Poznań | 9 799707 zł |
ESKA Łódź | 9 324458 zł |
HIT FM (ESKA Trójmiasto) | 8 754296 zł |
WAWA | 8 262231 zł |
Pierwszą dziesiątkę reklamodawców w okresie I-V 2007 otwieraAflofarm (18 674 082 zł). Za nim jest Media Saturn (17 891 070 zł),a później Euro RTV AGD (16 817 142 zł), które straciło pozycjęlidera z zeszłego roku (19 842 348 zł).
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | I-V.2007 |
TOPreklamodawca | Koszt [zł] |
Razem: radio | 631 532 789 zł |
AFLOFARM | 18674 082 zł |
MEDIA SATURN HOLDING POLSKA | 17891 070 zł |
EURO RTV AGD | 16817 142 zł |
POLKOMTEL S.A. | 16775 332 zł |
AXEL SPRINGER POLSKA | 12264 403 zł |
TOTALIZATOR SPORTOWY - LOTTO | 11151 081 zł |
LEKAM | 9 123448 zł |
AGORA S.A. | 8 875162 zł |
RENAULT S.A.R.L. POLSKA | 8 486136 zł |
PTK CENTERTEL | 8 373363 zł |
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | I-V.2006 |
TOPreklamodawca | Koszt [zł] |
Razem: radio | 548 141 271 zł |
EURO RTV AGD | 19842 348 zł |
AFLOFARM | 18819 934 zł |
AGORA S.A. | 16139 951 zł |
GENERAL MOTORS POLSKA | 10604 426 zł |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 10492 635 zł |
POLKOMTEL S.A. | 9 942626 zł |
PTK CENTERTEL | 8 733026 zł |
AXEL SPRINGER POLSKA | 8 089622 zł |
MEDIA SATURN HOLDING POLSKA | 7 784388 zł |
FIAT AUTO POLAND | 7 212235 zł |
Dane opracowano na podstawie cen netto bez uwzględnianiaindywidualnie negocjowanych rabatów. Dane udostępnił Expert Monitor(www.expert-monitor.pl).
Maciej Teliszewski, dyrektor zarządzający CR Media,specjalista ds. radia
Stumilionowy wzrost wydatków jest osiągnięty głównie przez wzrostcennikowy większości stacji. Wzrost realny na ten rok waha się wgranicach 3,8 proc. Beneficjentami osiągniętej w pierwszych pięciumiesiącach sumy są głównie stacje sieciowe, czyli Grupa RadiowaTime, Grupa Radiowa Agory, także Ad.Point. Zaskoczenie to spadekprzychodu Trójki. Wydaje mi się, że jeden z brokerów PolskiegoRadia, generując duże przychody w zeszłym roku, stracił możliwościbrokerskie w 2007 i to przełożyło się na wyniki jego klientów. Wprasie nic się nie ruszyło, radiowy wzrost nie zwala z nóg,popularność telewizji jest niezmienna, internet rośnie wzaskakującym tempie i stad, pomimo że okrągła suma dobrze wygląda,w rzeczywistości nadawcy nie zarabiają wiele. Reklamodawcy zawszenajchętniej sięgną po telewizję. Nadwyżkę zaś przeznaczą na stronywww.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę radiową wzrosły prawie o 100 mln