SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki na reklamę radiową wzrosły prawie o 100 mln

630,5 mln zł - tyle w okresie od stycznia do maja 2007 wydalireklamodawcy na promocję w radiu.

To prawie o 100 mln więcej niż w analogicznym okresie w zeszłymroku. Dokładnie wydano wtedy 548,1 mln zł.

W tym roku, jak i w ubiegłym, na czele jest RMF FM. Reklamodawcyzostawili tam 151 811 035 zł, czyli o 7 mln mniej niż w 2006.Pierwsza trójka bez zmian. Na drugim miejscu Radio Zet - 139 968645 zł (136 364 889 zł przed rokiem), a później Trójka PolskiegoRadia - 19 579 135 zł (22 689 675 zł). Warto zwrócić uwagę, jakduże różnice są między topowymi stacjami komercyjnymi, anajpopularniejszymi stacjami publicznymi. Na dalszych miejscach sąstacje sieci Eska i Program Pierwszy Polskiego Radia.

bezautopromocji
Rok /MiesiącI-V.2007
TOPMediumWpływy [zł]
Razem: Radio631 532 789 zł
RMF FM151811 035 zł
ZET139968 645 zł
PR 319579 135 zł
ESKA Wrocław17102 710 zł
ESKA Warszawa16803 980 zł
PR 116145 713 zł
ESKA Poznań13074 924 zł
HIT FM (ESKA Trójmiasto)12578 402 zł
ESKA Łódź11334 058 zł
ESKA Katowice (Śląsk)10634 540 zł
bezautopromocji
Rok /MiesiącI-V.2006
TOPMediumWpływy [zł]
Razem: Radio548 141 271 zł
RMF FM158548 490 zł
ZET136364 889 zł
PR 322689 675 zł
PR 118424 540 zł
ESKA Warszawa13479 014 zł
ESKA Wrocław10956 762 zł
ESKA Poznań9 799707 zł
ESKA Łódź9 324458 zł
HIT FM (ESKA Trójmiasto)8 754296 zł
WAWA8 262231 zł


Pierwszą dziesiątkę reklamodawców w okresie I-V 2007 otwieraAflofarm (18 674 082 zł). Za nim jest Media Saturn (17 891 070 zł),a później Euro RTV AGD (16 817 142 zł), które straciło pozycjęlidera z zeszłego roku (19 842 348 zł).

bezautopromocji
Rok /MiesiącI-V.2007
TOPreklamodawcaKoszt [zł]
Razem: radio631 532 789 zł
AFLOFARM18674 082 zł
MEDIA SATURN HOLDING POLSKA17891 070 zł
EURO RTV AGD16817 142 zł
POLKOMTEL S.A.16775 332 zł
AXEL SPRINGER POLSKA12264 403 zł
TOTALIZATOR SPORTOWY - LOTTO11151 081 zł
LEKAM9 123448 zł
AGORA S.A.8 875162 zł
RENAULT S.A.R.L. POLSKA8 486136 zł
PTK CENTERTEL8 373363 zł
bezautopromocji
Rok /MiesiącI-V.2006
TOPreklamodawcaKoszt [zł]
Razem: radio548 141 271 zł
EURO RTV AGD19842 348 zł
AFLOFARM18819 934 zł
AGORA S.A.16139 951 zł
GENERAL MOTORS POLSKA10604 426 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA10492 635 zł
POLKOMTEL S.A.9 942626 zł
PTK CENTERTEL8 733026 zł
AXEL SPRINGER POLSKA8 089622 zł
MEDIA SATURN HOLDING POLSKA7 784388 zł
FIAT AUTO POLAND7 212235 zł


Dane opracowano na podstawie cen netto bez uwzględnianiaindywidualnie negocjowanych rabatów. Dane udostępnił Expert Monitor(www.expert-monitor.pl).


teliszewskiMaciej Teliszewski, dyrektor zarządzający CR Media,specjalista ds. radia
Stumilionowy wzrost wydatków jest osiągnięty głównie przez wzrostcennikowy większości stacji. Wzrost realny na ten rok waha się wgranicach 3,8 proc. Beneficjentami osiągniętej w pierwszych pięciumiesiącach sumy są głównie stacje sieciowe, czyli Grupa RadiowaTime, Grupa Radiowa Agory, także Ad.Point. Zaskoczenie to spadekprzychodu Trójki. Wydaje mi się, że jeden z brokerów PolskiegoRadia, generując duże przychody w zeszłym roku, stracił możliwościbrokerskie w 2007 i to przełożyło się na wyniki jego klientów. Wprasie nic się nie ruszyło, radiowy wzrost nie zwala z nóg,popularność telewizji jest niezmienna, internet rośnie wzaskakującym tempie i stad, pomimo że okrągła suma dobrze wygląda,w rzeczywistości nadawcy nie zarabiają wiele. Reklamodawcy zawszenajchętniej sięgną po telewizję. Nadwyżkę zaś przeznaczą na stronywww.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę radiową wzrosły prawie o 100 mln

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl