Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,2 proc., w całym kraju jest 68,2 tys. nośników
W pierwszym półroczu br. firmy raportujące do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zwiększyły przychody ze sprzedaży o 5,2 proc. w skali roku. W całym kraju było 68 245 nośników, nieco mniej niż rok wcześniej.
Estymowana wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej w pierwszej połowie br. wyniosła 237,7 mln zł i była wyższa w stosunku do wyniku pierwszej połowy 2015 roku o 5,2 proc.
W drugim kwartale br. przychody monitorowanych firm wyniosły 138,8 mln zł – w tym samym okresie ub.r. wyniosła 131,8 mln zł. W tym okresie ponad 51 proc. przychodów branży OOH zapewniły łącznie takie sektory gospodarki, jak handel (18,6 proc.), telekomunikacja (12,3 proc.), żywność (11,7 proc.) i media (9,1 proc.).
Łączna liczba nośników reklamy zewnętrznej na koniec czerwca br. wyniosła 68 245 (przed rokiem było ich 68 336). największą grupę stanowią citylighty (19 784) i nośniki małego formatu(19 057) . Frontlightów jest 12 865, a nośników standardowych 12 m.kw. - 11 782.
Wzrost przychodów notuje też reklama tranzytowa – tutaj głównymi graczami są takie firmy, jak AMS SA, Business Consulting, Synergic i Clear Channel Poland. Wielkość sprzedaży dla tej branży podawana jest łącznie dla działań reklamowych i akcji wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak i wnętrza komunikacji miejskiej.
Według danych IGRZ wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej wyniosła w I połowie br. 13,8 mln zł - 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zwraca uwagę, że rynek reklamy zewnętrznej utrzymuje od początku roku dynamikę wzrostu na poziomie 5 proc. Izba prognozuje, że na tym właśnie poziomie utrzyma się ten wzrost w odniesieniu do całego 2016 roku.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,2 proc., w całym kraju jest 68,2 tys. nośników
a kogo obchodzi czy to skuteczne, czy to ktoś ogląda?
prowizja ma się zgadzać
i tyle