Producenci słodyczy mniej reklamują się w telewizji i radiu. W górę Wedel i Mondelez, w dół Wawel (TOP5)
Przez trzy kwartały br. producenci słodyczy czekoladowych wydali na reklamy w tradycyjnych mediach zaledwie 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Mocno ograniczyli wydatki w radiu i telewizji, zwiększając je natomiast w magazynach, gazetach i kinach. Największym reklamodawcą kategorii jest Ferrero Polska, Wawel ograniczył wydatki w największym stopniu.
W okresie od stycznia do września br. producenci słodyczy czekoladowych przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach niemal 209 mln zł, czyli jedynie 0,3 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Ponad połowa tych pieniędzy została wydana w telewizji - 136,7 mln zł. Nakłady reklamowe na szklanym ekranie były jednak mniejsze w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 11,1 proc. Marketerzy z tej kategorii w pierwszych dziewięciu miesiącach br. znacząco ograniczyli też nakłady na reklamy w radiu - 56,7 proc. do 2,4 mln zł.
Jednocześnie wzrosły wydatki reklamowe producentów słodyczy czekoladowych w innych kanałach komunikacji. Magazyny zarobiły na reklamach tych produktów 78,9 proc. więcej w skali roku (ponad 22 mln zł), a gazety - 51,1 proc. więcej (ponad 605 tys. zł). O 22,5 proc. wzrosły wydatki na reklamę zewnętrzną (z 22,2 do 27,2 mln zł) i o 25,1 proc. - na reklamy w kinach (z 15,3 do 19,2 mln zł).
Wydatki reklamowe producentów słodyczy czekoladowych | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
Telewizja | 153 692 678 zł | 136 683 057 zł | -11,1 |
Radio | 5 570 643 zł | 2 411 221 zł | -56,7 |
Gazety | 400 518 zł | 605 132 zł | 51,1 |
Magazyny | 12 303 939 zł | 22 012 039 zł | 78,9 |
Outdoor | 22 211 761 zł | 27 216 650 zł | 22,5 |
Kina | 15 335 997 zł | 19 192 650 zł | 25,1 |
Indoor | 120 400 zł | 841 950 zł | 599,3 |
razem | 209 635 936 zł | 208 962 699 zł | -0,3 |
Liderem wydatków reklamowych wśród producentów słodyczy jest Ferrero Polska. Marketer ten przez trzy kwartały br. wydał w tradycyjnych mediach 78,6 mln zł, czyli 9,8 proc. więcej niż rok temu.
Drugą firmą pod tym względem było Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 52 mln zł (23,8 proc. rok do roku), a trzecie miejsce na reklamowym podium zajęła firma Storck, która na reklamy swoich marek przeznaczyła 23,8 mln zł (o 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej). Od niedawna w reklamach Wedla zamiast kosmity Wargorra występuje chłopiec na gadającej zebrze.
W czołówce pięciu największych reklamodawców w kategorii producentów słodyczy znalazły się jeszcze Mondelez Polska i Wawel. Ta pierwsza firma wydała 25,1 mln zł, czyli 20,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku.
Z kolei Wawel zredukował budżet reklamowy o 6,6 proc., z 24,3 do 8,4 mln zł. Producent od niedawna promuje się w oparciu o nową strategię komunikacji opartą na haśle „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.
Najwięksi reklamodawcy wśród producentów słodyczy czekoladowych | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
FERRERO POLSKA | 71 546 970 zł | 78 555 695 zł | 9,8 |
LOTTE WEDEL | 42 002 396 zł | 52 011 322 zł | 23,8 |
STORCK | 25 501 737 zł | 28 849 141 zł | 13,1 |
MONDELEZ POLSKA | 20 922 603 zł | 25 145 832 zł | 20,2 |
WAWEL KRAKÓW | 24 328 079 zł | 8 367 749 zł | -65,6 |
razem | 209 635 936 zł | 208 962 699 zł | -0,3 |
Dołącz do dyskusji: Producenci słodyczy mniej reklamują się w telewizji i radiu. W górę Wedel i Mondelez, w dół Wawel (TOP5)
Ja zamawiałam krówki w jednej z agencji reklamowej, która wystawiała się na Remadays w lutym tego roku. Widziałam jeszcze firmy, które robią firmowe czekoladki czy nawet żelki! Na targach można znaleźć naprawdę sporo inspiracji! Warto inwestować w oryginalność, to przynosi efekty.