SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producenci słodyczy mniej reklamują się w telewizji i radiu. W górę Wedel i Mondelez, w dół Wawel (TOP5)

Przez trzy kwartały br. producenci słodyczy czekoladowych wydali na reklamy w tradycyjnych mediach zaledwie 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Mocno ograniczyli wydatki w radiu i telewizji, zwiększając je natomiast w magazynach, gazetach i kinach. Największym reklamodawcą kategorii jest Ferrero Polska, Wawel ograniczył wydatki w największym stopniu.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. producenci słodyczy czekoladowych przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach niemal 209 mln zł, czyli jedynie 0,3 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Ponad połowa tych pieniędzy została wydana w telewizji - 136,7 mln zł. Nakłady reklamowe na szklanym ekranie były jednak mniejsze w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 11,1 proc. Marketerzy z tej kategorii w pierwszych dziewięciu miesiącach br. znacząco ograniczyli też nakłady na reklamy w radiu - 56,7 proc. do 2,4 mln zł.

Jednocześnie wzrosły wydatki reklamowe producentów słodyczy czekoladowych w innych kanałach komunikacji. Magazyny zarobiły na reklamach tych produktów 78,9 proc. więcej w skali roku (ponad 22 mln zł), a gazety - 51,1 proc. więcej (ponad 605 tys. zł). O 22,5 proc. wzrosły wydatki na reklamę zewnętrzną (z 22,2 do 27,2 mln zł) i o 25,1 proc. - na reklamy w kinach (z 15,3 do 19,2 mln zł).

Wydatki reklamowe producentów słodyczy czekoladowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

Telewizja

153 692 678 zł

136 683 057 zł

-11,1

Radio

5 570 643 zł

2 411 221 zł

-56,7

Gazety

400 518 zł

605 132 zł

51,1

Magazyny

12 303 939 zł

22 012 039 zł

78,9

Outdoor

22 211 761 zł

27 216 650 zł

22,5

Kina

15 335 997 zł

19 192 650 zł

25,1

Indoor

120 400 zł

841 950 zł

599,3

razem

209 635 936 zł

208 962 699 zł

-0,3

Liderem wydatków reklamowych wśród producentów słodyczy jest Ferrero Polska. Marketer ten przez trzy kwartały br. wydał w tradycyjnych mediach 78,6 mln zł, czyli 9,8 proc. więcej niż rok temu.

Drugą firmą pod tym względem było Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 52 mln zł (23,8 proc. rok do roku), a trzecie miejsce na reklamowym podium zajęła firma Storck, która na reklamy swoich marek przeznaczyła 23,8 mln zł (o 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej). Od niedawna w reklamach Wedla zamiast kosmity Wargorra występuje chłopiec na gadającej zebrze.

W czołówce pięciu największych reklamodawców w kategorii producentów słodyczy znalazły się jeszcze Mondelez Polska i Wawel. Ta pierwsza firma wydała 25,1 mln zł, czyli 20,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Z kolei Wawel zredukował budżet reklamowy o 6,6 proc., z 24,3 do 8,4 mln zł. Producent od niedawna promuje się w oparciu o nową strategię komunikacji opartą na haśle „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów słodyczy czekoladowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

FERRERO POLSKA

71 546 970 zł

78 555 695 zł

9,8

LOTTE WEDEL

42 002 396 zł

52 011 322 zł

23,8

STORCK

25 501 737 zł

28 849 141 zł

13,1

MONDELEZ POLSKA

20 922 603 zł

25 145 832 zł

20,2

WAWEL KRAKÓW

24 328 079 zł

8 367 749 zł

-65,6

razem

209 635 936 zł

208 962 699 zł

-0,3

Dołącz do dyskusji: Producenci słodyczy mniej reklamują się w telewizji i radiu. W górę Wedel i Mondelez, w dół Wawel (TOP5)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam6
Konsumenci zrozumieli że słodycze są niezdrowe. Dlatego nie ma co się tak reklamować bo to z kolei nie przekłada się na sprzedaż
odpowiedź
User
hahaha
kanały dziecięce nie moga reklamowac slodyczy i czesc reklamodawcow, jak ferrero, ma tez swoje ograniczenia, wiec wybieraja inne kanaly komunikacji. konsumenci nie zrozumieli, ze slodycze sa niezdrowe, tak samo jak nie zmalało spozycie alko, wrecz odwrotnie
odpowiedź
User
StudiourodyMalgorzata
Czy ja wiem czy mniej, nie zauważyłam w sumie. W każdym razie takie czekolady to przeżytek, mając własny salon kosmetyczny postanowiłam zainwestować w jakieś oryginalniejsze słodycze dla klientek, coś co zostanie im w pamięci. Wybrałam krówki z moim logo i to była najlepsza decyzja jeśli chodzi o reklamę. Klientki czasami muszą czekać na swoją kolej, a w tym czasie mogą napić się kawy i wcinać krówki, dodatkowo zauważyłam, że mam coraz więcej młodszych klientek, dzieciaki chętnie wpadają na słodkości.
Ja zamawiałam krówki w jednej z agencji reklamowej, która wystawiała się na Remadays w lutym tego roku. Widziałam jeszcze firmy, które robią firmowe czekoladki czy nawet żelki! Na targach można znaleźć naprawdę sporo inspiracji! Warto inwestować w oryginalność, to przynosi efekty.
odpowiedź