Trzy razy więcej na reklamy lodów. Koral liderem, Biedronka najbardziej w górę (Top 5)
Wydatki na reklamy lodów w I połowie br. były blisko trzykrotnie większe niż w tym samym okresie ub.r. Najwięcej wydała firma Koral, zaś budżet Biedronki na reklamy jej lodów wzrósł ponad siedmiokrotnie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do czerwca br. producenci lodów wydali na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 67,4 mln zł. To 294,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar, bez rabatów).
Największym reklamodawcą w tej branży było Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral. To firma, która sprzedaje Lody Ekipy Friza. Na reklamę w mediach w omawianym okresie przeznaczyła 15,7 mln zł, czyli 92,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Drugie miejsce na podium zajmuje sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), która intensywnie w tym roku promuje głównie w telewizji lody marki własnej Marletto.
W mediach wydała w pierwszej połowie tego roku blisko 13 mln zł. To ponad 7 razy więcej niż w ub.r. (1,5 mln zł).
Trzecia w zestawieniu firma Froneri na wsparcie swoich produktów wydała z kolei 10,7 mln zł, czyli 79,7 proc. więcej rok do roku.
Kolejne miejsca w rankingu „lodowych” reklamodawców zajmują Unilever Polska, który wydał 10,6 mln zł i Lotte Wedel z wydatkami w kwocie 8,4 mln zł. Unilever reklamował w tym roku m.in. lody Big Milk
Gigantyczne wzrosty w radiu, gazetach i telewizji
Producenci lodów prawie wszystkie swoje wydatki reklamowe – 58,9 mln zł – skierowali do telewizji. Zwiększyli je znacząco w porównaniu z ub.r. , bo o 351 proc.
2,79 mln zł trafiło w tym roku do magazynów (+2,1 proc.), 2,42 mln zł – do radia (+2477 proc.). W kinach wydano 2,17 mln zł, a na reklamę zewnętrzną – 1,07 mln zł (-10,6 proc.), zaś w gazetach – 62,4 tys. zł (+2079 proc.).
Dołącz do dyskusji: Trzy razy więcej na reklamy lodów. Koral liderem, Biedronka najbardziej w górę (Top 5)