Wydatki na reklamy telekomów będą rosnąć 4 proc. rocznie do 2023 roku
Wydatki na reklamy telekomów i usług telekomunikacyjnych mogą rosnąć średnio o 4 proc. rocznie do 2023 roku - wynika z prognoz domu mediowego Zenith należącego do Publicis Media.
Sprzedaż usług telekomunikacyjnych w związku z pandemią spadła o 3,4 proc. w 2020 roku., ponieważ konsumenci, martwiący się o swoją przyszłość, odkładali zakup nowych telefonów komórkowych, a dodatkowo obniżono opłaty roamingowe. Przedstawiciele tej branży, m.in. Verizon, AT&T i Comcast, a także Apple, Samsung i Huawei - zgodnie z nową prognozą Zenith - odbiją się, a sprzedaż będzie rosła w średnim tempie 6,4 proc. w ciągu najbliższych trzech lat.
Sprzedaż wzrośnie o 52 miliardy dolarów w 2021 roku, osiągając 671 miliardów dolarów, co oznacza więcej niż poprawę po spadku o 22 miliardy dolarów spowodowanym pandemią. Do 2023 roku sprzedaż osiągnie 745 miliardów dolarów.
Według ekspertów Zenitha popyt ten pomoże spowodować wzrost wydatków na reklamy telekomunikacyjne w tym samym okresie. Przewidywany wzrost wyniesie 4,7 proc. w 2021 r., 4,4 proc. w 2022 r. i 4,3 proc. w 2023 r.
Wydatki na reklamę telekomów wzrosną do 18,7 mld dolarów
Wydatki na reklamę telekomów na całym świecie wzrosną z 17,8 mld dolarów w 2020 roku do 18,7 mld dolarów w 2021 r., i powróci do poziomu sprzed pandemii - 19,5 miliarda dolarów w 2022 roku.
Reklamodawcy z tej kategorii wydadzą znacznie więcej na reklamę telewizyjną i radiową niż przeciętna marka, aby dotrzeć do masowego odbiorcy. W 2020 roku marki telekomunikacyjne przeznaczyły 42 proc. swoich budżetów na telewizję i radio, o 42 proc. więcej niż średnia dla tych kanałów. Co więcej, tak duża koncentracja na telewizji i radiu oznacza, że marki telekomunikacyjne wydają na media cyfrowe mniej niż przeciętnie, ale niewiele: 49 proc. wydatków na reklamę telekomunikacyjną trafiło do kanałów cyfrowych w 2020 r., w porównaniu z 56 proc. ogółu reklam.
Reklama cyfrowa jest jedynym kanałem, w którym wydatki na reklamy telekomunikacyjne rosną, ponieważ tworzą partnerstwa z internetowymi platformami wideo, audio i gier, gdzie mogą promować korzyści płynące z 5G dla mobilnych graczy, informuje Zenith.
W tym celu marki telekomunikacyjne będą zwiększać swoje wydatki na reklamę cyfrową średnio o 5 proc. rocznie w latach 2019-2023.
- COVID-19 pokazał, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od dobrych, szybkich i niezawodnych połączeń internetowych. Firmy telekomunikacyjne były niedocenianymi bohaterami pandemii, zmieniając nasze życie w internecie i zapewniając nam łączność z rozrywką, pracą i handlem - powiedział Ben Lukawski, dyrektor ds. globalnej strategii Zenith.
Indie będą najszybciej rozwijającym się rynkiem reklamy telekomunikacyjnej w latach 2020-2023, z 11 proc. rocznym wzrostem. Rosja jest kolejnym rynkiem ze stosunkowo niską (57 proc.), ale szybko rosnącą penetracją smartfonów i przewidywanym wzrostem wydatków na reklamę o 8 proc. rocznie.
Przewiduje się, że większość innych światowych rynków będzie rosła od 3 proc. do 6 proc. rocznie do 2023 r.
12 rynków uwzględnionych w raporcie to Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Rosja, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, na które przypada 73 proc. łącznych globalnych wydatków na reklamę.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamy telekomów będą rosnąć 4 proc. rocznie do 2023 roku
https://binance.com/en/register?ref=21890971