Wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły o 5 proc., w dół telewizja i gazety
Wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do lipca br. wzrosły na polskim rynku o niespełna 5 proc. Mniej zarobiły telewizje i wydawcy gazet, mocno wzrosły wydatki na reklamę w radiu i magazynach.
Marketerzy przez pierwszych siedem miesięcy br. przeznaczyli na reklamę w mediach tradycyjnych (poza internetem) 16,3 mld zł, o 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z cennikowych danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W omawianym okresie wzrosły wydatki na radio, magazyny, outdoor, kina i reklamę indoorową.
Zmalały natomiast nakłady na telewizję i gazety. Reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę radiową o 22,3 proc., do 2,9 mld zł, a w magazynach - o 15,5 proc. - do 1,96 mld zł. Kina zarobiły o 3,4 proc. więcej (blisko 805 mln zł), zaś firmy reklamy zewnętrznej - 2,2 proc. więcej (859,4 mln zł).
Przychody reklamowe telewizji spadły natomiast o 1,7 proc., do 8,8 mld zł, zaś wydawców dzienników - o 0,9 proc., do 876,8 mln zł.
Wpływy reklamowe mediów (dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2014 | I-VII 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 8 948 321 008 zł | 8 800 124 876 zł | -1,7 |
Radio | 2 410 301 712 zł | 2 948 992 005 zł | 22,3 |
Gazety | 884 860 679 zł | 876 781 246 zł | -0,9 |
Magazyny | 1 696 377 503 zł | 1 958 565 250 zł | 15,5 |
Outdoor | 840 819 470 zł | 859 401 764 zł | 2,2 |
Kina | 778 725 953 zł | 804 981 454 zł | 3,4 |
Indoor | 13 557 350 zł | 23 420 300 zł | 72,7 |
Razem | 15 572 963 675 zł | 16 272 266 895 zł | 4,5 |
Powyższe dane są danymi cennikowymi, nie uwzględniającymi rabatów. Z szacunków Starcom MediaVest Group wydatki netto na całym rynku reklamowym wzrosły w pierwszej połowie br. o 2,8 proc. SMG podaje, że po 8-9 proc. wzrosła wartość reklamy radiowej i internetowej, a po 13-14 zmalały nakłady marketingowe w prasie (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły o 5 proc., w dół telewizja i gazety