Wydawcy Prasy stawiają na grupę komercyjną 16-59 lat. "Wysokie dochody"
Wydawnictwa zrzeszone w Izbie Wydawców Prasy i Polskich Badaniach Czytelnictwa podjęły decyzję o zmianie definicji komercyjnej grupy docelowej. Zamiast przedziału wiekowego 16-49 lat będą stosować przedział 16-59 lat.
Grupa wiekowa 16-59 lat wykorzystywana będzie przez wydawców prasy w prezentacjach handlowych przygotowywanych dla klientów reklamowych i domów mediowych.
- Wydłużenie górnego pułapu wieku komercyjnego o 10 lat wiąże się z faktem, że w dzisiejszej Polsce, podobnie jak w większości rozwiniętych krajów europejskich, kategoria wiekowa 50–59 wykazuje się wysokimi dochodami i wydatkami konsumenckimi. Grupa wiekowa 50-59 lat charakteryzuje się ponadto zdecydowanie ponadproporcjonalną reprezentacją w najbardziej prestiżowych kategoriach zawodowych, takich jak dyrektorzy i właściciele firm, specjaliści, wyżsi urzędnicy państwowi i przedstawiciele wolnych zawodów - informuje Izba Wydawców Prasy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.
Izba podkreśla, że w ostatnich latach istotnie zmieniła się sytuacja zawodowa pięćdziesięciolatków. Z badania Millward Brown przeprowadzonego dla Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w latach 2007-2013 o blisko połowę zmalał odsetek emerytów i rencistów w tej grupie, a o jedną czwartą wzrósł odsetek pracujących. W 2007 roku 49 proc. osób w wieku 50-59 lat miało stałą pracę, a w ub.r. było to już 60 proc.
Zmiany w aktywności zawodowej jeszcze silniej widoczne są wśród kobiet. W latach 2007-2013 odsetek pięćdziesięciolatek posiadających stałą pracę wzrósł o blisko połowę z 39 proc. do 57 proc. Warto podkreślić, iż w grupie 50-59 lat aktywne zawodowo są trzy na cztery kobiety z wykształceniem wyższym.
- Przyjęta przez polskich wydawców definicja grupy komercyjnej 16–59 obowiązuje już od wielu lat na większości europejskich rynków mediowych. Specyfiką polskich przemian ustrojowych z 1990 roku było okresowe wyłączenie z kategorii beneficjentów kapitalizmu grupy wiekowej 40+. Od czasu przełomu minęło jednak prawie ćwierć wieku i obecnie polska struktura demograficzno-dochodowa jest taka, jak w Europie Zachodniej - podkreśla Izba Wydawców Prasy.
Jak już informowaliśmy, również Telewizja Polska zaczęła od tego roku stosować rozliczenia z reklamodawcami w grupie wiekowej 16-59 lat (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Wydawcy Prasy stawiają na grupę komercyjną 16-59 lat. "Wysokie dochody"