SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w miastach Polski (dane luty-lipiec 2015)

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od lutego do lipca 2015 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.

W Warszawie pozycja lidera należała do Radia ZET (taki sam udział na poziomie 14,2 proc.). Na drugim miejscu uplasowała się Trójka (spadek z 9,9 proc. do 9,5 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowało RMF FM (z 8,5 proc. do 9,4 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła Jedynka (z 8,6 proc. do 7,9 proc.).

>>> Rynek radiowy w Warszawie

W Aglomeracji Śląskiej pierwszą lokatę zajęło RMF FM (wzrost z 31,7 proc. do 33,6 proc. udziału). Na drugim miejscu uplasowała się Trójka (spadek z 9,7 proc. do 8,9 proc.). Ostatnią pozycję podium zajęło Radio Piekary (z 7,0 proc. do 5,8 proc.). Na czwartą lokatę - z siódmej - awansowało Radio ZET (z 5,2 proc. do 5,6 proc.).

>>> Rynek radiowy w Aglomeracji Śląskiej

W Trójmieście liderem było RMF FM (wzrost z 15,9 proc. do 16,9 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (spadek z 14,1 proc. do 13,3 proc.). Ostatnia lokata podium należała do Radia ZET (z 13,0 proc. do 9,3 proc.). Na czwarte miejsce - z piątego - awansowało Polskie Radio Gdańsk (z 9,0 proc. do 9,2 proc.). Z kolei na piątą lokatę spadły Złote Przeboje Trefl (z 11,1 proc. do 7,8 proc.).

>>> Rynek radiowy w Trójmieście

W Poznaniu na pierwsze miejsce - z czwartego - awansowała Trójka (z 10,6 proc. do 13,3 proc. udziału). Na drugą lokatę spadła Eska (taki sam wynik na poziomie 12,0 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadły Złote Przeboje (z 11,9 proc. do 11,1 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z trzeciej - spadło RMF FM (pomimo wzrostu z 10,8 proc. do 10,9 proc.).

>>> Rynek radiowy w Poznaniu

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w miastach Polski (dane luty-lipiec 2015)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TRÓJKA GÓRĄ
BRAWO TRÓJKA
odpowiedź
User
o. Mateusz
A gdzie radio Maryja?
odpowiedź
User
Rynek
Może ktoś mi wyjaśnić skąd przewaga RMF FMu i dlaczego w paru regionach tak duża ? I niby dlaczego ZETka jest słaba teraz, a RMF FM dobre ?
Jak czytam coś tylko o RMF FM to tam też ludzie mówią, że to nie jest ten stary dobry RMF FM. Tylko w porównaniach obu mniej narzekają na tą stację.
W informacjach o ZETce ludzie narzekają, ale nie widzę wielu konkretów konkurentów, są takie dwa jak coś o porankach i drugi i płatnych smsach, ale takie same akcje są u konkurencji. Brak informacje czego czy oczekiwali.
Poranki - dobrze, że są jakieś w ogóle, bo potem jest pustka, a raczej sama muzyka. Wg mnie nawet w stacjach komercyjnych brakuje czegoś innego niż zwykłe odpalenie playlisty. Wywiady, audycje, reportaże, programy publicystyczne, humorystyczne itd. są potrzebne w całej ramówce.
W dobie komputerów, ale już szczególnie internetu, YouTube, a teraz jeszcze Spotify tj. streamingu muzyki same puszczenie listy utworów może być zgubne. Dobre audycje, ciekawi prowadzący, poruszane tematy mogą być jedynymi rzeczami, które odróżniają Radio od playlisty. Pop, pop taneczny, dance, hip hop pop - przecież to co grają w RMF FMie czy innym radiu można mieć bez "Radia".
Gdyby np. w pracy, aucie, urzędach był internet na zasadzie nie siedzenia na Faceboku, tylko odpaleniu jednej z 20 czy 50 innych stacji internetowych (bo wiadomo, że nie wszędzie złapie się nawet te główne stacje - zasięg) czy playlist z YouTube lub Spotify to słuchalność ogólna radia znacznie by spadła. Młode pokolenia coraz rzadziej słuchają radia i właśnie takie duże stacje bez wartości dodanej mogą stracić, tak jak w TV małe stacje podzielone na swoją specjalność odebrały dużym trochę widzów. W przyszłości może spaść ogólne zapotrzebowanie na samo Radio i tracić mogę duże stacje - stąd zresztą większość działa na zasadzie grupy i ma po kilka stacji.
odpowiedź