Wzrost sprzedaży pecetów w regionie Azji i Pacyfiku
Między kwietniem a czerwcem bieżącego roku w regionie Azji i Pacyfiku (bez Japonii) sprzedano 19,9 miliona komputerów.
To o 19 proc. więcej w porównaniu z I kwartałem bieżącego roku oraz o 8 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jednocześnie jest to pierwszy wzrost w ujęciu rocznym po dwóch kolejnych kwartałach, w których odnotowano spadki - pokazuje raport IDC.
"Co za ulga, że rynek nie zanotował kolejnego spadku w tym kwartale. Z pewnością warunki gospodarcze po raz kolejny pociągnęły w dół komercyjne zakupy w większości państw, ale Chiny pomogły uratować cały region. Dalszy popyt na przenośne pecety będzie nadal kluczem do wzrostu" - stwierdził Bryan Ma, dyrektor Asia/Pacific Personal Systems Research w IDC.
Liderem sprzedaży w II kwartale w regionie Azji i Pacyfiku (bez Japonii) było Lenovo z 18,5 proc. udziału w rynku. Chiński producent wyprzedził kolejno firmy Hewlett-Packard (16,2 proc.), Dell (8,4 proc.), Acer (7,5 proc.) oraz Founder (4,4 proc.). Łączna liczba komputerów sprzedanych przez pozostałych producentów stanowiła 45,1 proc. rynku.
Dołącz do dyskusji: Wzrost sprzedaży pecetów w regionie Azji i Pacyfiku