Wzrosty w Ameryce
Amerykańska branża reklamowa dynamicznie się rozwija - wynika z raportu firmy TNS.
Największym beneficjentem wzrostów w sektorze reklamowym okazała się telewizja kablowa. Reklamodawcy przeznaczyli na nią o 15,3% więcej pieniędzy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Oznacza to, iż na reklamy w stacjach kablowych wydano 7,9 miliarda dolarów.
Mniejszą kwotę niż na "kablówkę" przeznaczono w pierwszej połowie roku na reklamę w internecie. Na to medium reklamodawcy przeznaczyli prawie 4 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 9,4%.
Reklamowe budżety są jednak coraz rzadziej przeznaczane na radio. Nakłady reklamowe na to medium spadły o 3,3%.
Według raportu, na reklamę w USA we wszystkich mediach w pierwszej połowie 2005 roku przeznaczono 70,5 miliarda dolarów. Oznacza to wzrost o 4,5%.
Dołącz do dyskusji: Wzrosty w Ameryce