Yahoo planuje zakup CNN i Scripps Network Interactive
Kierownictwo amerykańskiego koncernu internetowego Yahoo myśli o rynku telewizyjnym. Planuje zakup sieci kablowej Scripps Network Interactive, a także stacji CNN - mówią nieoficjalne źródła z otoczenia Yahoo.
Cytowane przez serwis Business Insider anonimowe osoby zbliżone do kierownictwa Yahoo, jak i byli pracownicy koncernu twierdzą, że Marissa Mayer, szefowa Yahoo, wraz z grupą bliskich współpracowników rozważają ofensywę na rynku telewizji kablowej.
Według doniesień Yahoo prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia Scripps Network Interactive - sieci kablowej, do której należą między innymi kanały HGTV, Food Network i Travel Channel. Jej wartość szacuje się na ok. 10 mld dol. Jeden z byłych pracowników Yahoo ujawnił, że początkowo rozmowy na linii Yahoo - Scripps Network Interactive miały dotyczyć przejęcia jedynie kanału Food Network, jednak zostały rozszerzone na zakup całej sieci.
Według źródeł Business Insider przejęcie przez amerykańskiego giganta internetowego wspomnianej sieci kablowej może mieć sens, bowiem zarówno Scripps, jak i Yahoo mają podobną główną grupę odbiorców - kobiety w wieku od 25 do 35 lat. Dzięki temu zakupowi Yahoo mogłoby oferować pakiety łączące reklamy internetowe z telewizyjnymi, zwiększając w poważnym stopniu zasięg i przyciągając więcej reklamodawców.
Te same źródła mówią także o tym, że kierowany przez Mayer koncern jest także zainteresowany ewentualnym zakupem stacji telewizyjnej CNN. Wartość jej przejęcia od koncernu Time Warner mogłaby sięgnąć 6 mld dol. Celem tej akwizycji jest, podobnie jak w wypadku zakupu Scripps, poszerzenie obszarów funkcjonowania Yahoo.
Pieniądze na wspomniane wcześniej zakupy miałyby pochodzić z przychodów związanych z wejściem na giełdę internetowej platformy Alibaba, której udziałowcem Yahoo stało się w 2005 roku.
W III kwartale ub.r. Yahoo zanotowało 1,15 mld dolarów przychodów i 6,77 mld dolarów zysku netto (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Yahoo planuje zakup CNN i Scripps Network Interactive