YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo
Z YouTube’a korzysta miesięcznie ponad 19 mln polskich internautów, którzy wykonują w serwisie ponad miliard odsłon, a każdy korzysta z niego średnio przez prawie trzy godziny. Pozostałe serwisy z wideo od użytkowników przyciągają odwiedzających maksymalnie na pół godziny. W skali roku podwoiła się liczba użytkowników Vimeo - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W październiku YouTube’a odwiedziło 19,4 mln polskich realnych użytkowników (czyli 74,41 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon (na każdego przypadło przeciętnie 64,2 odsłony) i korzystali z niego przez 55,61 mln godzin. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie dwie godziny i 51:57 minuty - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo przesyłanymi przez internautów, notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmująca drugie miejsce sekcja wideo strony Cda.pl. W zeszłym miesiącu miał od niej prawie trzy razy więcej użytkowników (19,4 mln wobec 6,94 mln), ponad 11 razy więcej odsłon (1,25 mld w porównaniu z 107,8 mln), ponad czterokrotnie wyższą średnią liczbę odsłon na użytkownika (64,2 wobec 15,5) oraz prawie sześć razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (2 godziny i 51:57 minuty wobec 30:39 minuty).
Po ponad milion polskich internautów odwiedziło serwisy Dailymotion (1,22 mln) i Vimeo (1,13 mln). Pierwszy zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (4,93 mln wobec 2,55 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (10:44 minuty wobec 1:47).
Zestawienie zamykają dwie polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) z 422,6 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon oraz Patrz.pl ze 109,3 tys. użytkowników i 447,1 tys. odsłon. W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 16:36 minuty.
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
youtube.com |
19 405 582 |
1 246 282 589 |
55 612 604 |
2:51:57 |
74,41% |
cda.pl/video |
6 936 116 |
107 793 225 |
3 542 770 |
0:30:39 |
26,60% |
dailymotion.com |
1 220 677 |
4 925 028 |
218 207 |
0:10:44 |
4,68% |
vimeo.com |
1 126 326 |
2 551 045 |
33 429 |
0:01:47 |
4,32% |
wrzuta.pl |
422 619 |
1 734 355 |
116 904 |
0:16:36 |
1,62% |
patrz.pl |
109 330 |
447 077 |
8 381 |
0:04:36 |
0,42% |
Na samych komputerach przewaga YouTube’a nad sekcją wideo Cda.pl jest jeszcze większa. Portal należący do Google’a zanotował w zeszłym miesiącu ponad trzy razy więcej polskich użytkowników (18,28 mln wobec 5,86 mln) i prawie 13 razy więcej odsłon (931,6 mln wobec 73,3 mln).
Vimeo miało minimalnie więcej użytkowników niż Dailymotion (836,1 tys. wobec 828,8 tys.), ale znacznie mnie odsłon (2,12 mln w porównaniu z 3,2 mln) i prawie cztery razy krótszy średni czas korzystania (2 minuty wobec 7:57 minuty) niż konkurent.
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
youtube.com |
18 285 071 |
931 631 357 |
47 060 860 |
2:34:25 |
70,11% |
cda.pl/video |
5 859 370 |
73 291 216 |
2 588 887 |
0:26:31 |
22,47% |
vimeo.com |
836 147 |
2 120 813 |
27 885 |
0:02:00 |
3,21% |
dailymotion.com |
828 800 |
3 203 657 |
109 832 |
0:07:57 |
3,18% |
wrzuta.pl |
290 599 |
1 112 413 |
87 431 |
0:18:03 |
1,11% |
patrz.pl |
92 042 |
394 865 |
8 352 |
0:05:27 |
0,35% |
Z kolei w internecie mobilnym YouTube ma mniejszą przewagę zasięgową nad działem wideo Cda.pl - w październiku miał ponad dwa razy więcej odsłon od konkurencyjnej strony (5,07 mln wobec 2,16 mln). Z kolei średni czas korzystania z niego na smartfonach i tabletach wyniósł godzinę i 41:12 minut, czyli prawie dwa razy mniej niż ogółem (2 godziny i 51:57 minuty), podczas gdy w przypadku sekcji wideo na Cda.pl taka różnica wyniosła tylko jedną czwartą (26:26 minuty w internecie mobilnym i 30:39 minuty ogółem).
Z kolei z Dailymotion na smartfonach i tabletach każdy użytkownik korzystał przeciętnie przez 15:39 minuty, czyli dłużej niż ogółem (10:44 minuty).
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. w internecie mobilnym |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
youtube.com |
5 069 965 |
314 651 233 |
8 551 744 |
1:41:12 |
19,44% |
cda.pl/video |
2 165 479 |
34 502 010 |
953 883 |
0:26:26 |
8,30% |
dailymotion.com |
415 620 |
1 721 371 |
108 374 |
0:15:39 |
1,59% |
vimeo.com |
307 804 |
430 232 |
5 544 |
0:01:05 |
1,18% |
wrzuta.pl |
135 619 |
621 942 |
29 473 |
0:13:02 |
0,52% |
YouTube mimo że zyskał w skali roku 847 tys. polskich użytkowników, to zanotował spadek zasięgu o 0,91 pkt proc. do 74,41 proc. Wynika to z faktu, że w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,64 mln, a w październiku br. - na 26,08 mln.
Zasięg Dailymotion wzrósł rok do roku o jedną piątą - z 3,9 do 4,68 proc., a zasięg Vimeo zwiększył się ponad dwukrotnie - z 2,02 do 4,32 proc. Natomiast Wrzuta.pl zanotowała spadek o 0,26 pkt proc. do 1,62 proc.
W zeszłym roku na Cda.pl nie wyodrębniono jeszcze w badaniu sekcji wideo. Ponadto dla wszystkich zagranicznych serwisów nie określano liczby odsłon ani czasu korzystania przez użytkowników.
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów rok po roku |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
październik 2015 |
październik 2016 |
||
użytkownicy |
zasięg |
użytkownicy |
zasięg |
|
youtube.com |
18 558 583 |
75,32% |
19 405 582 |
74,41% |
dailymotion.com |
962 128 |
3,90% |
1 220 677 |
4,68% |
vimeo.com |
497 771 |
2,02% |
1 126 326 |
4,32% |
wrzuta.pl |
462 911 |
1,88% |
422 619 |
1,62% |
Dołącz do dyskusji: YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo