YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl
W listopadzie ub.r. YouTube miał więcej polskich użytkowników niż Facebook i serwisy Onetu. Duży wzrost odwiedzalności zanotowały strony GG Network, a duży spadek - NK.pl.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że serwisy Google miały w listopadzie 2012 roku 415 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, ale 205 tys. mniej niż rok wcześniej. Za to YouTube zyskał w skali i miesiąca, i roku - odpowiednio 365 tys. i 515 tys. real users - dzięki czemu awansował na drugą pozycję. Natomiast Facebook w porównaniu z październikiem ub.r. zanotował minimalny spadek odwiedzalności, ale przez rok zyskał około miliona polskich użytkowników.
Mniej użytkowników niż przed miesiącem i rokiem miały Onet oraz WP z Orange. Ten pierwszy portal stracił, odpowiednio, 130 tys. i 500 tys. real users, a ten drugi – 190 tys. i 570 tys. mniej.
Jednak zdecydowanie największe spadki zanotowała NK.pl. Portal miał 720 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem i aż 3 mln mniej niż przed rokiem. O wcześniejszych spadkach NK.pl i ich przyczynach pisaliśmy już w listopadzie (przeczytaj to).
Z kolei strony o2.pl miały 845 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej. Za to serwisy GG Network zyskały w skali miesiąca 1,1 mln real users, a w skali roku - aż 3,6 mln.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 17 352 189 | 89,51% | |
2 | youtube.com | 13 484 591 | 69,56% | |
3 | facebook.com | 13 339 688 | 68,81% | |
4 | Grupa Onet.pl | 13 055 876 | 67,35% | tak |
5 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 11 812 858 | 60,94% | tak |
6 | Grupa Gazeta.pl | 11 683 032 | 60,27% | tak |
7 | Grupa Interia.pl | 11 333 438 | 58,46% | tak |
8 | Grupa Allegro.pl | 11 212 834 | 57,84% | tak |
9 | Grupa Wikipedia | 9 926 388 | 51,21% | |
10 | Grupa O2.pl | 9 120 511 | 47,05% | tak |
11 | Grupa GG Network | 8 707 909 | 44,92% | tak |
12 | Grupa Nk.pl | 8 213 073 | 42,37% | |
13 | Grupa Polskapresse | 6 213 192 | 32,05% | tak |
14 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 864 338 | 30,25% | tak |
15 | Grupa Murator | 5 686 518 | 29,33% | tak |
16 | adobe.com | 4 845 483 | 25,00% | |
17 | Grupa Microsoft | 4 820 522 | 24,87% | |
18 | Grupa Next Infor | 4 489 266 | 23,16% | tak |
19 | Grupa Money.pl | 4 462 419 | 23,02% | tak |
20 | Grupa TVN | 4 255 970 | 21,95% | tak |
W czołowej dziesiątce witryn objętych audytem site-centric przez miesiąc nastąpiła tylko jedna zmiana w układzie - serwisy Ringier Axel Springer wyprzedziły Muratora. W skali roku Interia wysunęła się przed Allegro, a GG Network awansowało o dwie pozycje.
Podobne spadki jak Onet i WP z Orange zanotowała Gazeta.pl - 50 tys. real users w skali miesiąca, a 230 tys. w skali roku. Natomiast Interia miała 55 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, ale 85 tys. mniej niż przed rokiem, a Allegro - 100 tys. więcej niż przed miesiącem, a 410 tys. mniej niż przed rokiem.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu | |||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg |
1 | Grupa Onet.pl | 13 055 876 | 67,35% |
2 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 11 812 858 | 60,94% |
3 | Grupa Gazeta.pl | 11 683 032 | 60,27% |
4 | Grupa Interia.pl | 11 333 438 | 58,46% |
5 | Grupa Allegro.pl | 11 212 834 | 57,84% |
6 | Grupa O2.pl | 9 120 511 | 47,05% |
7 | Grupa GG Network | 8 707 909 | 44,92% |
8 | Grupa Polskapresse | 6 213 192 | 32,05% |
9 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 864 338 | 30,25% |
10 | Grupa Murator | 5 686 518 | 29,33% |
11 | Grupa Next Infor | 4 489 266 | 23,16% |
12 | Grupa Money.pl | 4 462 419 | 23,02% |
13 | Grupa TVN | 4 255 970 | 21,95% |
14 | Grupa Media Regionalne | 4 238 528 | 21,86% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 3 925 069 | 20,25% |
16 | filmweb.pl | 3 836 538 | 19,79% |
17 | dobreprogramy.pl | 3 571 728 | 18,43% |
18 | nokaut.pl | 3 140 089 | 16,20% |
19 | Grupa NextWeb Media | 3 011 083 | 15,53% |
20 | Grupa Netshare | 2 906 259 | 14,99% |
Google.pl odwiedziło 420 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, ale 350 tys. mniej niż rok wcześniej. Podobnie jest z google.com - w skali miesiąca zyskał 780 tys. real users, a w skali roku - stracił 130 tys. Onet.pl zanotował spadki i w skali miesiąca (110 tys. RU), i w skali roku (500 tys. RU), wskutek czego został wyprzedzony przez facebook.com i google.com.
Ranking domen według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | google.pl | 16 648 893 | 85,88% | |
2 | youtube.com | 13 484 591 | 69,56% | |
3 | facebook.com | 13 339 688 | 68,81% | |
4 | google.com | 12 226 248 | 63,07% | |
5 | onet.pl | 12 051 552 | 62,17% | tak |
6 | allegro.pl | 10 418 508 | 53,74% | tak |
7 | wp.pl | 10 317 033 | 53,22% | tak |
8 | wikipedia.org | 9 825 413 | 50,69% | |
9 | nk.pl | 8 188 102 | 42,24% | |
10 | gazeta.pl | 8 161 450 | 42,10% | tak |
11 | interia.pl | 6 671 183 | 34,41% | tak |
12 | chomikuj.pl | 6 466 579 | 33,36% | tak |
13 | blogspot.com | 5 841 861 | 30,14% | |
14 | ceneo.pl | 4 944 532 | 25,51% | tak |
15 | adobe.com | 4 845 483 | 25,00% | |
16 | gry.pl | 4 034 613 | 20,81% | |
17 | microsoft.com | 3 884 151 | 20,04% | |
18 | blox.pl | 3 862 404 | 19,92% | tak |
19 | filmweb.pl | 3 836 538 | 19,79% | tak |
20 | o2.pl | 3 604 296 | 18,59% | tak |
1 2
Dołącz do dyskusji: YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl