SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z 'Manager Magazin' odchodzi prezes, ale pismo rozwija się dalej

W zeszłym tygodnia niemieckie media poinformowały, że PhilippBusch, prezes spółki Manager Media wydającej w Polsce miesięcznik'Manager Magazin' rozstanie z końcem roku z firmą. Od razu pojawiłysię spekulacje, że nagłe odejście Buscha wynika z kłopotówmagazynu, ale kierownictwo polskiej edycji pisma twierdzi, że jestzupełnie odwrotnie.

Philipp Busch zdecydował się na rozstanie z wydawnictwem posześciu latach pracy. W oficjalnym komunikacie nie ujawnionopowodów decyzji prezesa, napisano jedynie, że "wspólnicy dziękująserdecznie Dr Philippowi Buschowi za sukcesy w pracy". Buschkierować ma spółką do końca roku. Na razie nie wiadomo, kto będziejego następcą.

Po wiadomości o rezygnacji Buscha, pojawiły się spekulacjedotyczące jej przyczyn. Jedna z nich mówi o konflikcie z MarioFrankiem, prezesem Grupy Spiegel, która w czerwcu br. przejęłacałość udziałów u wydawcy "Manager Magazin". Inna hipoteza mówi, żedecyzja Buscha ma związek z niedawnym odejściem z firmy kluczowychmenedżerów. Przypomnijmy, że w czerwcu z Manager Media pożegnalisię Zbigniew Maciąg, członek zarządu, Piotr Cegłowski, dyrektorwydawniczy, Adam Feldman, dyrektor biura reklamy (odszedł też całyzespół) oraz Olaf Furmanek, dyrektor marketingu i sprzedaży.

Jednak zdaniem szefów polskiej edycji "Manager Magazin" firmarozwija się bardzo dobrze. - Kierownictwo i biuro reklamy zostałoodbudowane w całości - mówi nam Bohdan Gawroński, dyrektorwydawnictwa. - Nowy zespół osiągnął we wrześniu lepsze wynikisprzedaży niż poprzedni zespół rok temu - dodaje. Wolne pozostajejedynie stanowisko dyrektora marketingu i sprzedaży, które jednakma zostać obsadzone jeszcze w tym miesiącu.

"Manager Magazin" nie rezygnuje z nowych przedsięwzięć. Właśniesprawom nowych projektów, a także budżetu na obecny i przyszły rok,poświęcona była niedawna wizyta w Polsce Mario Franka. Jeszcze naprzełomie listopada i grudnia ukaże się pierwsza nowość - rocznik"Finanse osobiste 2008", poświęcony różnym formom inwestowania. -Wydawnictwo liczyć będzie 180 stron i sprzedawane będzieniezależnie od "Manager Magazin" - mówi nam Dorota Goliszewska,redaktor naczelna miesięcznika.

W przyszłym roku spółka Manager Media dołączy do swojegosztandarowego tytułu m.in. dodatki o prezentach i najbogatszychludziach w regionach Polski oraz pięć kolejnych suplementów,których szczegółów wydawca jeszcze nie ujawnia. - Powstanie takżeserwis internetowy poświęcony karierze i rozwojowi menedżerskiemu,a 1 stycznia 2008 roku utworzony zostanie dział szkoleń, eventów ikonferencji, który liczyć ma siedem osób - dodaje Goliszewska.

Rośnie także sprzedaż "Manager Magazin". Według danych ZKDP, wpierwszym półroczu 2007 roku sprzedaż ogółem miesięcznika wyniosła30 088 egz., czyli o ponad 37 proc. więcej niż w pierwszych sześciumiesiącach zeszłego roku. Magazynowi jednak daleko do swojegogłównego konkurenta - "Forbesa" (Axel Springer Polska), który wanalizowanym okresie sprzedał 43 316 egz.

Dołącz do dyskusji: Z 'Manager Magazin' odchodzi prezes, ale pismo rozwija się dalej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl