Za rok Google skończy z reklamami display we Flashu, stawia na HTML5
Koncern Google zapowiedział, że od 2 stycznia 2017 roku platformy Google Display Network i DoubleClick Digital Marketing przestaną obsługiwać reklamy wykonane w technologii Flash. Reklamodawcy muszą do tego czasu przejść na HTML5. Zapowiedziane ograniczenia dotyczą reklam typu display, wideo we Flashu będzie nadal obsługiwane.
O swoich planach dotyczących pozbycia się Flasha ze swoich sieci reklamowych Google poinformował na platformie Google+.
Według zapowiedzi od 30 czerwca br. zniknie możliwość umieszczania flashowych reklam w AdWords i DoubleClick Digital Marketing, natomiast z dniem 2 stycznia 2017 r. reklamy display oparte na Flashu przestaną funkcjonować w Google Display Network i DoubleClick.
Zapowiadając wycofanie formatu Flash ze swojego reklamowego ekosystemu Google podkreślił, że restrykcje nie dotyczą na razie wideo wykonanego w tej technologii. Jednocześnie koncern namawia reklamodawców, by przekonwertowali swoje reklamy na HTML5 i podkreśla, że oferuje własne rozwiązania, które to umożliwiają.
Google już od pewnego czasu wycofuje się z technologii Flash, która przez ekspertów jest uważana za przestarzałą i niebezpieczną dla użytkowników. Od października ub.r. wszystkie materiały we Flashu są domyślnie blokowane w należącej do Google przeglądarce Chrome. Wcześniej podobną drogą podążyła Mozilla w Firefoksie, z kolei Facebook zrezygnował z Flasha w swoim playerze wideo.
Dołącz do dyskusji: Za rok Google skończy z reklamami display we Flashu, stawia na HTML5