SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

Jesienią ub.r. polskie serwisy zakupów grupowych odwiedziło prawie o połowę internautów mniej niż rok wcześniej. Więcej niż 50 proc. użytkowników straciły Gruper.pl, Citeam.pl, Mydeal.pl i Okazik.pl.

O spadkach popularności czołowych serwisów social shoppingowych informowaliśmy już w październiku ub.r. Groupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl w miesiącach letnich miały bowiem dużo mniej użytkowników niż przed rokiem. Największy spadek zanotował Groupon - z 3,7-3,8 mln real users latem 2011 roku do 2,3 mln rok później (zobacz szczegóły).

Okazuje się, że użytkowników straciły nie tylko czołowe serwisy i ta tendencja nie wyhamowała w ostatnich miesiącach ub.r. W listopadzie Groupon miał 2,2 mln real users, a w grudniu - już tylko 1,85 mln. Liczba użytkowników Citeam.pl (należącego do Grupy Allegro) zmalała poniżej miliona, a w przypadku Grupera zapikowała w listopadzie do 600 tys.

Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył w listopadzie ani grudniu ub.r. poziomu 300 tys. real users. Tymczasem w październiku 2011 roku po ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło dwie witryny (Fastdeal.pl i HappyDay.pl), a kolejna - Mydeal.pl - zanotowała 640 tys. real users.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Serwisy zakupów grupowych w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users zasięg
groupon.pl 2 237 436 11,54%
citeam.pl 962 345 4,96%
gruper.pl 606 859 3,13%
mydeal.pl 286 698 1,48%
fastdeal.pl 245 326 1,27%
cuppon.pl 135 095 0,70%
sweetdeal.pl 110 001 0,57%
happyday.pl 101 191 0,52%
okazik.pl 91 945 0,47%
godealla.pl 74 147 0,38%


Dziesięć największych witryn social shoppingowych w listopadzie ub.r. miało w sumie 4,85 mln real users, a w grudniu - 4,63 mln. To mniej więcej połowa ich zasięgu z października 2011 roku, kiedy zanotowały łącznie 9,23 mln użytkowników.

Groupon.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 1,26 mln użytkowników mniej niż w październiku 2011 (to spadek o 36 proc.). Stosunkowo więcej straciły w skali roku mniejsze serwisy. Citeam.pl i Mydeal.pl miały o 56 proc. real users mniej, a Gruper.pl - aż o 62 proc. mniej.

Spadek liczby użytkowników Okazik.pl wyniósł 60 proc., a HappyDay.pl - 68 proc. Przy czym ten drugi serwis (należący do Agory) w maju ub.r. zawęził ofertę do turystyki, a na początku br. został zawieszony (więcej na ten temat).

Serwisy zakupów grupowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis listopad 2012 październik 2011
real users zasięg real users zasięg
groupon.pl 2 237 436 11,54% 3 499 801 18,45%
citeam.pl 962 345 4,96% 2 175 386 11,47%
gruper.pl 606 859 3,13% 1 588 266 8,37%
mydeal.pl 286 698 1,48% 639 544 3,37%
fastdeal.pl 245 326 1,27% 327 526 1,73%
cuppon.pl 135 095 0,70% 177 493 0,94%
sweetdeal.pl 110 001 0,57% 185 437 0,98%
happyday.pl 101 191 0,52% 318 064 1,68%
okazik.pl 91 945 0,47% 227 156 1,20%
godealla.pl 74 147 0,38% 87 478 0,46%


W grudniu Groupon miał 390 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, za to Gruper - 300 tys. więcej. Minimalne zmiany zanotowały Citeam.pl i Mydeal.pl, a niewielkie spadki - Fastdeal.pl, Cuppon.pl i Sweetdeal.pl.

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
serwis grudzień 2012 listopad 2012
real users zasięg real users zasięg
groupon.pl 1 849 388 9,56% 2 237 436 11,54%
citeam.pl 978 748 5,06% 962 345 4,96%
gruper.pl 908 538 4,70% 606 859 3,13%
mydeal.pl 278 383 1,44% 286 698 1,48%
fastdeal.pl 182 147 0,94% 245 326 1,27%
cuppon.pl 108 380 0,56% 135 095 0,70%
sweetdeal.pl 96 372 0,50% 110 001 0,57%
okazik.pl 91 916 0,48% 91 945 0,47%
happyday.pl 70 119 0,36% 101 191 0,52%
godealla.pl 70 084 0,36% 74 147 0,38%

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rychu 007
Groupon traci głownie dlatego, że w wypadku nie wykupienia towaru w przewidzianym terminie, nie oddaje pieniędzy. O tych praktykach nie ma słowa w regulaminie i dziwne się wydaje dlaczego NIKT. mimo wielu interwencji nie zablokuje tych poczynań.
Służę dowodami !
0 0
odpowiedź
User
k
Hm, nie kupiłeś w wyznaczonym terminie i dziwisz się, że pieniądze Ci przepadły...? Czy jak kupujesz wycieczkę na 12 sierpnia, to 18 sierpnia żądasz zwrotu pieniędzy, bo nie miałeś czasu na nią pojechać...? Dżizas...
0 0
odpowiedź
User
pełen podziwu
rychu 007 niezły z Ciebie "spryciarz" ....:)
0 0
odpowiedź