Zalando z 18,8 mln aktywnych klientów, wpływy wzrosły o 25 proc. Może zainwestować w Polsce ponad 800 mln złotych
W II kwartale tego roku internetowy sklep Zalando zwiększył przychody o 25 proc., zysk operacyjny wzrósł zaś do 80,9 mln euro. Platforma ma obecnie 18,8 mln aktywnych klientów i ponad 10 tys. pracowników, nieoficjalnie ma zainwestować w Polsce ponad 800 mln złotych.
W raportowanym przez Zalando okresie przychody sklepu wyniosły 916,4 mln euro, zaś w I połowie br. wskaźnik ten przekroczył poziom 1,7 mld euro, co oznacza wzrost o 24,4 proc.
W II kwartale zysk operacyjny zamknął się kwotą 80,9 mln euro, a w ciągu pierwszych 6 miesięcy br. Zalando zapisało po stronie zysków 101,2 mln euro.
Największe kwartalne przychody firma osiągnęła w obszarze DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria) - 471,4 mln euro. Na resztę Europy przypadło 383,2 mln euro.
W raportowanym okresie liczba odwiedzin serwisu Zalando przekroczyła 480 mln, z czego 64,7 proc. dokonano z urządzeń mobilnych. Na koniec II kwartału platforma miała 18,8 aktywnych klientów, a średnia wartość koszyka każdego z nich zamknęła się kwotą 66,2 euro.
W komunikacie firma podkreśla, że obiecujące wyniki I półrocza pozwoliły na podniesienie prognozowanego poziomu skorygowanej marży EBIT za cały rok do poziomu 4,0-5,5 proc.
- Jesteśmy bardzo dumni z naszych wyników za pierwsze półrocze. Pokazują silny wzrost liczby klientów, któremu towarzyszy jednocześnie dynamiczny rozwój firmy. Pomimo ciągłych inwestycji w długofalową strategię rozwoju nasza działalność jest coraz bardziej stabilna i rentowna - podkreśla Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.
Zalando zaznacza, że po raz kolejny wzbogaciło swoją ofertę o popularne marki jak Fenty by Rihanna, Club Monaco, Ivyrevel czy Kate Spade. Spółce udało się też zwiększyć rozpoznawalność i zasięg marki. W II kwartale 2016 r. firma przeprowadziła udaną kampanię z firmą Ivy Park. W przyszłości planuje kontynuować współpracę ze znanymi markami.
Komunikat podkreśla, że stały nacisk na mobilne kanały sprzedaży pozwolił Zalando podwoić liczbę pobranych aplikacji w ciągu minionych 12 miesięcy i osiągnąć 90-proc. wzrost zamówień składanych z poziomu aplikacji mobilnych w ujęciu rok do roku.
Według nieoficjalnych informacji podanych przez „Puls Biznesu” Zalando ma rozbudowane plany inwestycji na polskim rynku.
Firma miałaby wybudować w Gryfinie centrum dystrybucyjne dla Polski i Skandynawii, którego koszt ma się zamknąć w przeliczeniu kwotą ponad 800 mln zł. Do obsługi centrum ma zostać zatrudnionych ok. 3 tys. pracowników.
Zalando nie potwierdziło informacji podanych przez dziennik ograniczając się do stwierdzenia, że prowadzi negocjacje w sprawie inwestycji w kilku różnych krajach, a Polska jest jedynie jedną z pozycji na tej liście.
Dołącz do dyskusji: Zalando z 18,8 mln aktywnych klientów, wpływy wzrosły o 25 proc. Może zainwestować w Polsce ponad 800 mln złotych