Zapisy na akcje CAM Media odbędą się w dniach 23-25 kwietnia
Zapisy na 600 tys. akcji sprzedawanych serii B i 2 mln nowych akcji serii E agencji reklamowej CAM Media odbędą się w dniach 23-25 kwietnia, wynika z prospektu emisyjnego i aneksu upublicznionego przez spółkę.
Widełki cenowe ustalono na 10-14 zł, co daje całość emisji w wysokości 20-28 mln zł brutto. Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć głównie na akwizycje.
W transzy małych inwestorów spółka zaoferuje 600 tys. akcji, a w transzy dużych inwestorów - 2 mln akcji. Zapisy w obu transzach odbędą się w tym samym terminie.
Ustalenie ostatecznej ceny emisyjnej jest zaplanowane 22 kwietnia, po przeprowadzeniu procesu budowy księgi popytu, który jest planowany na 18-22 kwietnia. Zamknięcie oferty i przydział akcji ma mieć miejsce do 30 kwietnia. Oferującym jest Dom Maklerski BOŚ.
Spółka planuje wprowadzić do obrotu na rynku regulowanym 1.956.500 akcji serii A, 470.000 akcji serii B, 837.000 akcji serii C, 850.000 akcji serii D oraz 850.000 praw do akcji serii D.
Jeśli nowi akcjonariusze kupią wszystkie oferowane akcje, obejmą 35,7% udziałów w podwyższonym kapitale spółki, będą one uprawniać do 25,3% głosów na walnym zgromadzeniu.
Obecnie największym akcjonariuszem spółki jest zarejestrowany w Luksemburgu CAM West s.a.r.l., do którego należy 3,6 mln akcji, które stanowią 68,12% kapitału i uprawniają do 79,66% głosów na walnym zgromadzeniu. W ramach oferty CAM West sprzeda 600 tys. swoich akcji. Pozostałe istniejące akcje są w równych proporcjach podzielone między trzy osoby fizyczne. W wyniku rozwodnienia udział obecnych akcjonariuszy spadnie do 64,3% w kapitale spółki, CAM Wset zachowa kontrolę.
Przedmiotem podstawowej działalności CAM Media jest planowanie, wdrażanie oraz kontrola kampanii reklamowych, opartych o wykorzystanie niestandardowych nośnikow, często nazywanych przez branżę kampaniami ambientowymi.
Z oferty spółka chce pozyskać ok. 27,2 mln zł netto, z czego 15 mln zł zostanie przeznaczone na przejęcia innych firm. CAM Media są głównie zainteresowane przejmowaniem firm, których roczne obroty wynoszą od 2 do 10 mln zł i oferują produkty komplementarne wobec jego oferty.
"Na dzień zatwierdzenia prospektu emisyjnego cele przejęć i akwizycji nie zostały ostatecznie określone. Głównym tego powodem jest złożoność procesów przejęć i akwizycji oraz związaną z tym ich czasochłonność" - czytamy w prospekcie.
Około 5 mln zł spółka chce przeznaczyć na wprowadzenie na nowych produktów oraz 3,2 mln zł na wejście na nowe rynki, w tym otwarcie biura w Kijowie. Ok. 1 mln zł spółka chce przeznaczyć na wdrożenie nowego systemu informatycznego.
W 2006 roku zysk netto CAM Media wyniósł 1,90 mln zł wobec 875 tys. zł rok wcześniej. Przychody wzrosły do 17,24 mln zł wobec 9,83 mln zł w 2005 r. W I połowie 2007 r. spółka zanotowała stratę w wysokości 170 tys. zł przy obrotach na poziomie 8,36 mln zł. W całym roku, według danych szacunkowych, przychody spółki wyniosły ok. 28 mln zł, a zysk brutto (zysku netto nie podano) ok. 3,6 mln zł (wobec 2,4 mln zł przed rokiem).
Dołącz do dyskusji: Zapisy na akcje CAM Media odbędą się w dniach 23-25 kwietnia